خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری:

خدارا شاکریم که نماز جمعه مجدداً به ما بازگشت/ تعصبات جاهلی و اصرار بر سلیقه‌های جزئی امت را به جان هم می‌اندازد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۱۰۳

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: پشتوانه وحدت امت اسلامی، تقواست. تعصبات جاهلی و اصرار بر سلیقه‌های جزئی امت را به جان هم می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری در خطبه نماز جمعه تهران، اظهار کرد: ایام پرفروغ و پرنور ولادت با سعادت پیامبر اعظم و امام صادق و هفته وحدت را به همه شما عزیزان تبریک ‌و تهنیت عرض می‌کنم. 

وی افزود: پیامبر اسلام برای ساخت امت اسلامی سه راهبرد اساسی را در نظر داشت؛ نخست اینکه امت اسلامی باید در برابر جریان کفر دارای مرز بندی مشخص با رویکرد قدرت، عزت و شدت باشد تا هویت مسلمانان از دست‌اندازی جریان کفر صیانت شود. دوم، راهبرد محبت، وحدت و عاطفه درونی امت در ارتباط امت اسلامی با یکدیگر بود و سوم اینکه صفوف جامعه اسلامی باید بر مدار ذکر الهی و یاد خدای متعال باشد. این سه مورد در آخرین آیه سوره فتح آمده است. سیمای عمومی امت، اتصال صفوف امت در مقام بندگی پروردگار است. 

وی بیان کرد: وحدت در بین امت اسلامی یک روش نیست، بلکه یک راهبرد و مبناست. مهمترین مساله در بین امت اسلامی، اتحاد صفوف، جان‌ها و اندیشه‌های آنهاست. این رابطه را خدای بزرگوار تنظیم کرده و از آنها می‌خواهد که آن را حفظ کنند. 

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: در بیان، سیره و اخلاق نبوی بر وحدت درونی امت تأکید شده است. وقتی ببینیم دشمنان برای استهاله هویت امت اسلامی، برنامه تازه‌ای دارند، مشخص است که این همه تاکید اولیای خدا به چه دلیل است. پشتوانه این وحدت، تقواست. تعصبات جاهلی و اصرار بر سلیقه‌های جزئی امت را به جان هم می‌اندازد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس تبع محمدی خود از آغاز تاسیس تاکنون مساله وحدت و بویژه وحدت درونی امت اسلامی را در دستور کار ویژه خود قرار داد و با راهنمایی دو امام و پیشوای عزیز نهضت، این خط را دنبال کرده و پرچمدار امت اسلامی در سراسر دنیاست. 

حاج علی اکبری اضافه کرد: خداوند با تعبیه نماز جماعت و جمعه و مسجد، آنها را مرکز اصلی اتصال صفوف مومنان قرار داد. برادری و اخوت از این طریق باید نگهداری و تعمیق شود. 

خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: امروز در حال و هوای ماه ربیع المولود هستیم. علاوه بر مساله تولد پیامبر اعظم و امام صادق، تولد مسجد و نماز جمعه هم در ماه ربیع است. 

وی در پایان گفت: خدارا شاکریم که نماز جمعه مجدداً به ما بازگشت. یکی از بزرگترین خسارت‌های کرونای منحوس، محدودسازی نمازهای جمعه و مساجد بود. الحمدلله مجموعه نهادهای دینی در ابن مدت به سلامت مردم خدمت کردند. نماز جمعه در کشور اولین نهاد رعایت کننده پروتکل‌های بهداشتی بود. گاهی ما ۷۰۰ نماز جمعه در ایام کرونا داشتیم اما چون پروتکل‌ها را رعایت می‌کردیم، تذکر نداشتیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز