خبرگزاری کار ایران

دولتمردان به صورت جدی اجرای مصوبات استانی را مدنظر قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۴۸۵

نماینده مردم دشتی و تنگستان درمجلس گفت: چگونگی تحقق مصوبات استانی به ویژه وعده های مرتبط با معیشت مردم بعد از سفراستانی، معیار عملکرد دولتمردان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین کرمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی،ضمن سلام و ادب محضر شهدای گرانقدر ،مقام عظمای ولایت ،ملت قهرمان و ایثارگر ایران اسلامی و مردم ولایتمدار استان بوشهر،گفت: آغاز هفته وحدت و ولادت با سعادت پیامبر عظیم الشان اسلامحضرت محمد مصطفی (ص) و امام صادق علیه السلام را تبریک می گویم.

نماینده مردم دشتی و تنگستان درمجلس در ادامه با اشاره به همسایگان کشور مطرح کرد: در ارتباط با حوزه بین‌الملل به خصوص حوزه منطقه‌ای به عنوان خادم مردم به برخی از همسایگان این تذکر را می دهم که حقوق همسایگی و حُسن همجواری را رعایت کنند و حرمت بزرگتری کشور و ملت بزرگ ایران را نگه دارند و از حسن رفتار، صبر و حوصله این شیر آرام دچار سوء تفاهم نشده و بازیچه دیگران قرار نگیرند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهوری تاکید کرد:ضمن تشکر از سفرهای استانی دولت به مناطق مختلف؛این درخواست را دارم که اجرای مصوبات استانی را به صورت جدی مد نظر داشته باشند،زیرا آنچه بعد از سفر معیار عملکرد دولتمردان قرار می‌گیرد چگونگی تحقق مصوبات استانی به ویژه وعده های مرتبط با معیشت مردم است.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود،خاطرنشان کرد:می خواهم فقط به دو مسئله مهم اجتماعی یعنی نرخ بالای بیکاری و عدم توسعه یافتگی در شهرستان دشتی و تنگستان اشاره کنم، با وجود منابع و امکانات خدادادی فراوان نه زیبنده نظام اسلامی و نه حق مردم مومن و ایثارگر منطقه است.

وی ادامه داد:در اینجا با پوزش از موکلین خود در حوزه انتخابیه به دو موضوع اشاره می کنم و برخی مسائل آموزشی و بهداشتی مانند بهداشت و درمان، آموزش و پرورش ، ورزش و جوانان ،گروه های سنی و جنسی خودداری کنم و انشالله در فرصت های دیگر به صورت اختصاصی به هر یک از این موارد بپردازم.

کرمی با اشاره به  پتانسیل ها،ظرفیت های بالقوه منطقه و انتظارات مردم اشاره کرد و افزود: پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه حوزه انتخابیه ام ازجمله  .۱ وجود ۱۰۴ کیلومتر مرز آبی با ۲۵ بندر تجاری که به صورت سنتی فعالیت دارند و هر یک از این ها می توانند یک استان را از لحاظ درآمد و اشتغال تامین کنند،۲. وجود معادن متعدد و غنی از جمله سنگ گچ، سنگ آهک، سنگ مرمرین،بوکسید، قیر طبیعی و سایر منابع معادن، ۳. تولید بیش از ۱۰۰هزار تن محصولات کشاورزی به خصوص خرما و گوجه فرنگی، ۴.وجود بیش از ۲۵۰۰ فارغ التحصیل و متخصص دانشگاهی جویای کار ، ۵.وجود رودخانه های متعدد با وسعت بیش از ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب در سال، ۶.وجود ۶۰ هزار هکتار اراضی لم یزرع ولی مستعد پرورش آبزیان دور از ساحل، ۷.وجود چاه های و مخازن گازی تحت عنوان گاز شمالی نزدیک حریم جغرافیایی.

نماینده مردم دشتی و تنگستان درمجلس در ادامه با اشاره به انتظارات مردم منطقه  مسائل را برشمرد و افزود: در این بخش به مطالبات و انتظارات مردم از دستگاه های اجرایی اشاره می کنم که هریک از اجرای هر یک از این بخش ها می توانند مشکلات منطقه را برطرف کنند، از وزیر راه و شهرسازی انتظار داریم:۱. توسعه بنادر جهت پهلوگیری کشتی‌های تجاری با ظرفیت بالا ،۲ .تکمیل راه های دولت آباد- زیارت-اعلم -دلوار -زایر عباسی -باشی و چاوشی جهت برقراری ارتباط بین بخش های مرکزی و بخش ساحلی به خصوص در راستای استفاده بهتر از بنادر ، ۳ .تکمیل راه های ارتباطی قطب کشاورزی منطقه یعنی شُنبه و باغان و شنبه به تسوج جهت خارج کردن این مناطق از بن بست و استفاده بیشتر از محصولات کشاورزی منطقه و توانمندی های عشایر غیور و قهرمان ،۴ تکمیل جاده‌های ساحلی دلوار به دیر.

این نماینده مردم در مجلس انتظارات مردم منطقه از وزیر جهاد و نیرو را برشمرد و تاکید کرد: ۱. توسعه بنادر صیادی و استفاده از روش‌های نوین صید و صیادی،۲ .انتقال آب دریا به ۶۰ هزار هکتار اراضی لم یزرع بخش مرکزی به منظور پرورش آبزیان دور از ساحل و ایجاد حداقل ۲۰ هزار فرصت شغلی،۳ .ساماندهی تولید و فروش گوجه فرنگی دشتی و هماهنگی لازم جهت صادرات به موقع محصولات مازاد و خارج از فصل  و جلوگیری از ضایع شدن محصولات کشاورزی، ۴.اصلاح شبکه آبیاری و رفع آب رفع آفات نخیلات تنگستان و تامین آب مورد نیاز به جای افزایش بی رویه و غیرمنطقی حقابه، ۵ .تاسیس سازمان خرما و ساماندهی فرآیند کاشت،داشت و برداشت و فروش خرما،وزیر جهاد این قول را دادند و قرار است پیگیری کند، ۶ .تکمیل سدهای در حال احداث دو شهرستان، .۷ تکمیل آب شیرین کن های بخش دلوار، ۸ .ساماندهی اراضی حاشیه رودخانه مُند ۹.نحوه تکمیل شهرک های گلخانه ای ،۱۰ .بلخی کردن چاه های کشاورزی از انتظارات مردم از وزرای جهاد و نیرو است.

کرمی انتظارات مردم حوزه انتخابیه  از وزیر صمت را برشمرد و ادامه داد: ۱. ساماندهی تجارت مرزنشینی با استفاده از نظرات مرزنشینان واقعی، ۲ .مدیریت بهتر استخراج معادن کوهی و صادرات محصولات فرآوری شده، ۳. توسعه شهرک های صنعتی و ایجاد صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی در منطقه از انتظارات و توقات مردم منطقه است.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس با اشاره به انتظارات مردم از وزیر میراث فرهنگی و گردشگری،تصریح کرد:۱. استفاده بهینه ساحل با نورپردازی و زیباسازی آن ،۲.توسعه ورزش های آبی؛حدود ۸ماه  می توان از ساحل  استفاده کرد،۳. معرفی مناطق تاریخی و گردشگری شهرستان های دشتی و تنگستان جهت جذب توریست. قابل ذکر است کل این هزینه‌های و پیشنهادات فوق الذکر کمتر از احداث یک واحد پتروشیمی یا پالایشگاه است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان درمجلس در پایان تاکید کرد:مهمترین عامل ضعف های استان این است که از مدیران استان بوشهر در سطح ملی آنطور که باید استفاده نشده است،متاسفانه در دولت انقلابی هم باز تا کنون استان بوشهر بی نصیب مانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز