خبرگزاری کار ایران

لاجوردی در نطق میان دستور:

دولت هر چه سریع‌تر نسبت به انتصاب مدیران و معاونین در سطوح مختلف اقدام کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۴۶۷

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: دشمن در جنگ نرم فرهنگی علیه کشور ما به کار گرفته است شاید بتوان اصلی ترین راهکار آنان را سناریوی فروپاشی نظام خانواده در ایران دانست، چرا که آنها به خوبی دریافته اند برای از بین بردن انسجام و مقاومت ملت باید عنصر تشکیل دهنده جامعه یعنی نهاد خانواده را هدف گرفت.

به گزارش ایلنا، زهره سادات لاجوردی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۸ مهرماه) مجلس شورای  اسلامی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت و همچنین ولادت امام صادق(ع) موسس مذهب جعفری، گفت: با روی کار آمدن دولت مردمی و انقلاب سیزدهم و با هم افزایی معنا دارا دولت و مجلس، بارقه های امید برای تغییر و تحول در شرایط عمومی کشور ظاهر شده است، حضور میدانی مسئولین مختلفی دولتی و نیز شخص رئیس جمهور در نقاط مختلف کشور ضمن ایجاد درک واقعی از مسائل مردم موجب دلگرمی و افزایش امید در میان آحاد ملت شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: اگر چه در سالیان اخیر کشور از ترک فعل ها و سوء تدبیر برخی مسئولین دچار رنج مضاعف شده و دسترسی مردم به مسئولین مردم دشوار و نا ممکن شده بود اما اینک با تغییر دولت و رویکردهای مردمی دولت سیزدهم امیدها دوباره بازگشته است. امید به تحول و تحول به نفع مردم، امید به رفع مشکلات کشور، امید به بهبود وضعیت اقتصادی و امید به بالندگی و پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی.

وی ادامه داد: از آنجا که ادامه مسیر تحول و خدمت رسانی به مردم و نیز ارتقا و رشد روز افزون آن مورد نظر دولت و مجلس است و همچنین انتظار به حق مردم شریف و نجیب ایران است بیان چند نکته لازم و ضروری است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: از دولت انتظار داریم که هر چه سریع تر نسبت به انتصاب مدیران و معاونین در سطوح مختلف اقدام کند، گرچه پیگیری امور مهمی چون واکسیناسیون عمومی و گسترده در دستور کار بوده است اما شرایط کشور و نیاز مبرم به تحول گسترده در مجاری امور انتصاب مدیران و معاونین شایسته، تحول گرا، انقلابی و جوان را طلب می کند، لذا انتظار می رود دو لت با اولویت و جدیت کادر تشکیلاتی خود را از سطوح عالی تا سطوح میانی و بعد از آن با سرعت تکمیل کند تا خدمت رسانی به مردم عزیز ایران با هماهنگی بیشتر دنبال شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بحث سیاست خارجی با تغییر رویکرد و اتخاذ مواضع عزتمندانه، حکیمانه و مطابق مصلحت کشور زمینه عضویت ایران در پیمان همکاری های شانگهای فراهم شد، این امر نشان دهنده آن است چنانچه مسئولین کشور مطابق اصول سه گانه عزت، حکمت و مصلحت تصمیم گیری کنند و بدون ترس بی جهت از قدرتهای پوشالی اقدام کنند نتیاج شیرینی برای کشور به بار خواهد نشست.

وی اظهار داشت: لذا ضمن تقدیر از مواضع صحیح و فاصله گرفتن از رویه دولت قبلی انتظار می رود که در پرونده هسته ای و سایر مسائل دیگر بر همین اساس و با اتکا خداوند متعال و با در نظر گرفتن قدرت واقعی ملت که برآمده از ایمان و مجاهدهای جوانان و دانشمندان فرهیخته کشور و اقتدار سیاسی، نظامی و امنیتی که محصول مجاهدت های نیروهای مسلح و حافظان امنیت کشور است بدون تشویش و ترس و با رعایت اصول یاد شده در مذاکرات وارد شوند و منافع کشور را با اقتدار تامین کنند.

این نماینده مجلس گفت: یقینا این گونه سیاست ورزی انقلابی و اسلامی با تاییدات الهی به ثمر خواهد نشست و نصرت الهی را نسیب خواهد کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: فرهنگ مهمترین عنصر شکل دهی موجودیت یک جامعه است، از این رو امام خمینی اعتقاد داشتند که اگر فرهنگ درست شود یک مملکت اصلاح می شود و آن چیزی که ملت ها را می سازد فرهنگ صحیح است، مسائل و مشکلات معیشتی که امروز با آن دست و پنجه نرم می کنیم نباید ما را از مسائل فرهنگ غافل سازد، بسیاری از مشکلات جامعه نتیجه خود باختگی نسبت به فرهنگ بیگانه است، افزایش آمار طلاق، سست شدن بنیان خانواده، طلاق های عاطفی، کمرنگ شدن عفاف و حجاب همه ریشه در مسائل فرهنگی دارد.

لاجوردی بیان کرد: در این میان نقش رسانه ها و شبکه های اجتماعی بسیار تاثیرگذار است، امروز نفوذ و استحاله فرهنگی به عنوان دو مولفه عمیق و کاربردی است که دشمن در جنگ نرم فرهنگی علیه کشور ما به کار گرفته است شاید بتوان اصلی ترین راهکار آنان را سناریوی فروپاشی نظام خانواده در ایران دانست، چرا که آنها به خوبی دریافته اند برای از بین بردن انسجام و مقاومت ملت باید عنصر تشکیل دهنده جامعه یعنی نهاد خانواده را هدف گرفت.

این نماینده مجلس گفت: خلاصه آنکه ضروری ترین رویکرد در سیاستگذاری ها، قانونگذاری و طرح های اجرایی با زنان و خانواده توجه به صیانت و پاسداری از هویت انسانی زن مسلمان و تلاش برای ارتقای جایگاه آنان در خانواده است و تا زمانی که به این رویکر توجه کافی صورت نگیرد در حل و پیشگیری آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی توفیقی به دست نخواهد آمد به این منظور باید هماهنگی بین نهادها و بخش های مختلف کشور که عهده دار پیگیری مسائل زنان و خانواده هستند وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز