خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

کوهساری: اداره حوزه تعلیم و تربیت با سرپرست صحیح نیست/ قالیباف: ۴۰ روز برای معرفی وزیر آموزش و پرورش فرصت مانده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۲۴۰

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر نماینده رامیان و آزاد شهر مبنی بر معرفی نشدن وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد که ۴۰ روز از فرصت دولت برای معرفی وزیر آموزش و پرورش مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی کوهساری در صحن علنی امروز چهارشنبه ۲۸مهرماه مجلس طی اخطار قانون اساسی گفت: رئیس جمهور مطابق این اصل ۳ ماه فرصت دارد وزارتخانه را به سرپرست واگذار کند و سپس گزینه پیشنهادی خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند. 

وی افزود: ۵۰ روز از انتصاب سرپرست وزارت آموزش و پرورش می‌گذرد؛ حق قانونی رئیس جمهور است که از فرصت ۹۰ روزه استفاده کند اما باید یادآور شد در ۳ جلسه اخیر قوه مقننه مهم‌ترین تصمیمات در خصوص فرهنگیان همانند رتبه‌بندی معلمان گرفته می‌شود. در واقع مهم‌ترین تصمیم‌گیری در خصوص وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است اما این وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود؛ چطور انتظار می‌رود از حق فرهنگیان در مجلس دفاع شود. البته معاون پارلمانی این وزارتخانه و سایر مسئولان نکاتی را مطرح می‌کنند اما خیلی متفاوت است که وزیر در این راستا اقدام کند. 

نماینده رامیان و آزادشهرافزود: رهبر انقلاب فرمودند دولت جدید باید در انجام امور سرعت عمل داشته باشد و این در حالی است که سال تحصیلی جاری بدون حضور وزیر آموزش و پرورش شروع شد؛ این وزارتخانه یک میلیون کارمند و ۱۵ میلیون دانش آموز تحت پوشش دارد و در واقع بیش از نیمی از جامعه با این مجموعه سرو کار دارند اما این وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود! . 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خواستار تسریع در معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی دولت سیزدهم شد. 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش سخنان کوهساری با بیان اینکه طبق اصل ۱۳۵ قانون اساسی رئیس جمهور ۹۰ روز فرصت دارد و اکنون ۴۰ روز از این زمان باقی مانده است، اظهار کرد: در این خصوص به صورت حضوری با رئیس جمهور صحبت کردم لذا ایشان نیز دغدغه دارند و پیگیر موضوع هستند. انصافا سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز در موضوعات مرتبط با مجلس خصوصا بحث رتبه‌بندی معلمان فعال و پیگیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز