خبرگزاری کار ایران

بیانیه وزارت خارجه پاکستان در پی گفت‌وگوی قریشی و امیرعبداللهیان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۶۵۶

وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای محور گفت‌وگوهای شاه محمود قریشی و حسین امیرعبداللهیان را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، وزارت خارجه پاکستان امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای نوشت: شاه محمود خارجی، وزیر خارجه پاکستان امروز تماسی تلفنی از سوی دکتر حسین امیرعبداللهیان دریافت کرد. در طول این تماس هر دو وزیر خارجه درخصوص شرایط امنیت منطقه‌ای علی‌الخصوص افغانستان تبادل نظر کردند. دکتر امیرعبداللهیان از وزیر خارجه قریشی برای شرکت در دومین نشست کشورهای همسایه افغانستان در سطح‌ وزرا که در تهران برگزار می‌شود، دعوت کرد و تاکید داشت که ایران به طور کامل از ابتکار پاکستان برای رویکرد منطقه‌ای در قبال افغانستان حمایت می‌کند.

در ادامه بیانیه آمده است: شاه محمود قریشی از همتای ایرانی‌اش برای این دعوت تشکر و ابراز امیدواری کرد که این نشست مشوق بیشتری برای رویکرد منطقه‌ای در قبال شرایط افغانستان باشد.

وی تاکید کرد که برای کمک به افغانستان در مسیر دستیابی به صلح، ثبات و پیشرفت، همکاری‌های نزدیک حیاتی است.

وزارت خارجه پاکستان همچنین نوشت: وزیر خارجه عنوان کرد تعامل بین‌المللی مداوم برای پیشرفت وضعیت اقتصادی پاکستان ضروری است.

وی ابراز امیدواری کرد که پیرو نزدیکی به فصل زمستان، جامعه بین‌المللی در سریع‌ترین زمان ممکن آذوقه‌های کمک‌های بشردوستانه را بیشتر و اقداماتی اتخاذ کنند تا از ثبات اقتصادی در کشور افغانستان اطمینان حاصل شود.

در انتهای بیانیه نوشته شده است: به ابتکار پاکستان، اولین نشست کشورهای همسایه افغانستان در سطح وزرا به صورت آنلاین در هشتم سپتامبر ۲۰۲۱ برگزار شد که به اتفاق آرا بیانیه مشترکی حاصل شد. وزرای خارجه چین، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در این نشست شرکت داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز