خبرگزاری کار ایران

در نشست سه‌جانبه وزاری دولت سیزدهم با محوریت گسترش گردشگری مطرح شد؛

در آینده نزدیک شاهد از سرگیری صدور روادید گردشگری در همه حوزه‌ها خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۴۱۱

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در جلسه‌ای مشترک با عنوان «گردشگری سلامت» با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبدللهیان در ابتدای این نشست گفت: دولت سیزدهم بر گسترش گردشگری در همه انواع آن از جمله گردشگری سلامت و گردشگری مذهبی تاکید دارد. گردشگری هم برای ما ارزآوری و هم آثار عمیق خواهد داشت و ان‌شاءالله بتوانیم اقدامات خوبی را در این زمینه انجام دهیم.

وزیر امور خارجه گفت: رایزنی مشترک بنده با آقایان ضرغامی و عین‌اللهی در این رابطه از روز رای اعتماد آغاز شده است که چگونه می‌توانیم ظرفیت سه وزارت‌خانه را در این حوزه تجمیع کنیم.

وی افزود: در این مسیر هم باید بتوانیم ارزآوری بالایی برای کشور داشته باشیم و هم اقدام فرهنگی در حوزه تمدنی ایران به نحوی عملیاتی شود که ریل‌گذاری جدید در این بخش از فعالیت‌های دولت سیزدهم به شمار بیاید.

عزت‌الله ضرغامی در ادامه این نشست گفت: در هفته‌های گذشته واکسیناسیون عوامل مرتبط با گردشگری کلید زده شد و به سرعت رو به اتمام است. ۲۰ ماه است، صدور ویزای گردشگری متوقف شده است و با توجه به اهمیت گردشگری، ان‌شاءالله با رعایت پروتکل‌ها بتوانیم گردشگری را در کشور از سر بگیریم.

وی افزود: گردشگری امروز از مصادیق بارز دیپلماسی عمومی است. حتما سیاست‌های دولت آقای رئیسی تقویت دیپلماسی عمومی است که گردشگری یک رکن مهم آن است. صدور ارزش‌های فرهنگی ما از طریق گردشگری صورت می‌گیرد. اگر زمینه‌های لازم در کشور به درستی فراهم شود، در آینده نزدیک شاهد از سرگیری صدور روادید گردشگری در همه حوزه‌ها خواهیم بود.

بهرام عین‌اللهی نیز در جلسه مشترک با وزیر امور خارجه و وزیر میراث فرهنگی گفت: همانطور که همه می‌دانیم پزشکی در ایران یک سابقه عظیمی دارد و اگر به تاریخ پزشکی نگاه کنیم پزشکان حاذقی در تاریخ داشتیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی، پزشکی در کشور ما اوج گرفت و ما امروزه در تمامی استان‌ها دانشگاه‌های تخصصی پزشکی داریم.

عین‌اللهی اضافه کرد: این یک زمینه را ایجاد کرده است که به کشورهای منطقه و حتی کشورهای دوردست این خدمات را ارائه کنیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: خیلی از کشورهای منطقه ما با طی یک مسافت کم می‌توانند از خدمات پزشکی ایران استفاده کنند.

وی تصریح کرد: امروز این بشارت را می‌دهیم که تا الان ۷۲ میلیون دوز واکسن تزریق شده و امروز به ۷۵ درصد از جامعه دوز اول را تزریق کردیم و در یک ماه آینده تا همین حد به دو دوز خواهد رسید.

عین‌اللهی همچنین گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، این زمینه برای ورود مهمانان خارجی ما فراهم شده و هر کسی که بخواهد وارد کشور شود حتما باید دو دوز را زده باشد، بنابراین نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: لازم است که یک سازماندهی بین وزارت امور خارجه و گردشگری انجام دهیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: بنابراین در این جلسه ما با دوستان در خصوص این ساماندهی بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد.

عین‌اللهی تصریح کرد: ما به تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور این توصیه را کردیم که گردشگری سلامت را راه بندازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز