خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه ونزوئلا:

توافق کردیم نقشه راه همکاری ۲۰ ساله تهران و کاراکاس را ترسیم کنیم/ سفر رئیس‌جمهور ونزوئلا به ایران در ماه‌های آینده

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۳۲۸

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما گفت‌وگوهای مهمی داشتیم؛ توافق کردیم نقشه راه همکاری ۲۰ ساله تهران و کاراکاس را ترسیم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با فلیکس پلاسنسیا گونسالس گفت: خیلی خوشحالم که امروز میزبان وزیر امور خارجه ونزوئلا در تهران هستیم. ما گفت‌وگوهای مهمی داشتیم؛ توافق کردیم نقشه راه همکاری ۲۰ ساله تهران و کاراکاس را ترسیم کنیم. 

وی ادامه داد: قبل از پایان سال میلادی کمیسیون مشترک اقتصاری دو کشور در تهران برگزار خواهد شد و در جریان برگزاری کمیسیون مشترک سند همکاری بلندمدت را پاراف خواهیم کرد. در ماه‌های آینده سفر رئیس‌جمهور مادورو به تهران را خواهیم داشت تا در حضور رؤسای جمهور دو کشور سند همکاری ۲۰ ساله به امضای وزرای خارجه خواهد رسید.

امیرعبداللهیان افزود: روابط دو کشور مسیر رو به رشدی را طی می‌کند و در همه زمینه‌های فنی، اقتصادی، تجاری، علم و فناوری در حوزه انرژی در سال‌های اخیر توافقات خوبی داشتیم که در بخش‌های مهمی در حال اجرا است. 

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در مسیر همکاری‌های دوجانبه در مرحله‌ای هستیم که کالاهای ایرانی در دسترس مردم ونزوئلا قرار دارد و این فرصت خوبی برای تجار و بازرگانان ایرانی است. زمینه‌های مشترک برای سرمایه‌گذاری در ایران فراهم شده است که به تدریج جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد. از بخش خصوصی در ایران دعوت می‌کنم در این زمینه وارد شوند چراکه ونزوئلا فرصت جدیدی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: اقدام اخیر در دستگیری یکی از دیپلمات‌های ونزوئلا در دماغه سبز و استرداد آن به آمریکا را یک راهزنی می‌دانیم و اقدامی نادرست و غیرسازنده از سوی آمریکا و تعرض به حاکمیت ونزوئلا می دانیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز