خبرگزاری کار ایران

عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با ایلنا:

کمیسون امنیت ملی چهارشنبه با رئیسی دیدار می‌کند/ «آسیا محوری» و تقویت ارتباط با همسایگان از محورهای گفت‌وگو هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۳۰۷

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام خبر دیدار این کمیسیون با رئیس‌جمهور در روز چهارشنبه این هفته، اظهار داشت که «آسیا محوری» و تقویت ارتباط با همسایگان از محورهای گفت‌وگو هستند و بناست دولت و کمیسیون امنیت ملی نظرات خود را جمع‌بندی و مطرح کنند.

محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه روز چهارشنبه هفته جاری این کمیسیون با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جلسه‌ای خواهد داشت، اظهار داشت: این جلسه به منظور تشریک مساعی و انتقال نقطه نظرات و تحلیل‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به رئیس‌جمهور در جلسه آخر هفته برگزار خواهد شد؛ در این جلسه اهم مسائل چه در مسائل داخلی و چه مباحث سیاست خارجی کشور به رئیس‌جمهور منتقل خواهد شد، امیدواریم از نقطه نظر آقای رئیس‌جمهور در باب مسائل داخلی و خارجی نیز بهره‌مند شویم. 

وی در پاسخ به اینکه آیا در این جلسه درباره برجام و ارتباط با عربستان نیز گفت‌وگو خواهد شد، اظهار داشت: به اندازه وقتی که در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت درباره هر مسئله‌ای که به نوعی با امنیت ملی و سیاست خارجی ارتباط دارد، با اولویت‌بندی گفت‌وگو خواهد شد. به هر حال یکی از مباحث مهم سیاست‌های خارجی ایران موضوع آسیا محوری، تقویت ارتباط با همسایگان و اینکه چه موانعی بر سر این دو محور وجود دارد، است. 

عباس‌زاده گفت: ممکن است نقطه نظرات متفاوتی برای رفع موانع وجود داشته باشد؛ به همین منظور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نظر خودش را جمع‌بندی و مطرح می‌کند؛ رئیس‌جمهور نیز نقطه نظرات و جمع‌بندی دولت را مطرح می‌کند. تشکیل این جلسات بدون واسطه بین مجلس و رئیس‌جمهور فرصت و ابتکار بسیار خوبی است که باعث می‌شود مسائل کشور سریع حل و فصل شده و راهبردها و تکلیف‌ها مشخص شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز