خبرگزاری کار ایران

نماینده سابق شیراز در گفت‌وگو با ایلنا:

دنیا به تخت‌جمشید احترام می‌گذارد، نباید خودمان تحقیرش کنیم/ محوطه پاسارگاد ارتباطی به کشاورزی مردم منطقه ندارد/ حرف‌های دولتمردان در بازدید از بناهای تاریخی استان فارس، جای نقد دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۶۱۵

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: تخت‌جمشید نماد ملی و یک میراث گرانبها است نباید تخریب و تحقیرش کنیم.

علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اظهارات اعضای هیأت دولت هنگام بازدید از تخت جمشید گفت: حرف‌هایی که گفته شد جای نقد دارد؛ چراکه تخت جمشید نماد هنر، مهندسی و معماری است و بیش از ۲۵ قرن دوام آورده است.

نماینده شیراز در مجلس دهم تاکید کرد: تخت‌جمشید باعث عبرت نیست، بلکه یک شاهکار و میراث ملی است و ما نباید تخریب و تحقیرش کنیم. 

وی ادامه داد: من نمی‌دانم در چه شرایطی آن سخنان گفته شد اما به اعتقاد من خیلی زیبنده نبود؛ ما باید بیشتر از آنکه به معایب توجه کنیم، به حاصل دانش، معماری، مهندسی و ابزارهایی که آن زمان تخت جمشید با آن‌ها بنا شد توجه داشته باشیم، بنایی که شاید بخشی از آن هنوز کشف نشده است و باز هم تاکید می‌کنم این مجموعه میراث ملی ماست و در دنیا قابل احترام است.

اکبری در مورد سخنان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر این‌که حریم پاسارگارد مانع کشاورزی مردم در منطقه شده است، عنوان کرد: به هیچ وجه چنین حرفی درست نیست، این ۲ مسئله حریم‌شان با یکدیگر فرق می‌کند، محوطه پاسارگاد محل کشاورزی نیست و به اعتقاد من اصلاً آن‌گونه که می‌گویند نیست.

وی ادامه داد: بله؛ اساساً این منطقه کشاورزی است و معاش مردم از طریق دامداری و کشاورزی می‌گذرد اما به اعتقاد من ارتباطی به اینکه مردم پاسارگاد به‌دلیل مقبره کوروش نمی‌توانند کشاورزی کنند، ندارد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: چند سالی است روز کوروش مردم به مقبره می‌آیند که باعث اعمال محدودیت‌هایی برای ساکنین آنجا شده است که این هم راه‌حل‌هایی دارد، موافقان و مخالفان بنشینند و با یکدیگر صحبت کنند، اما نمی‌شود راه را روی مردم ببندیم و بگوییم کشاورزی مردم مانده است این حرف‌ها به اعتقاد من کارشناسی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز