خبرگزاری کار ایران

در بازدید شبانه معاون دادستان تهران انجام شد؛

آزادی و تعیین تکلیف ۱۷ نفر از افراد تحت نظر در مراجع انتظامی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۵۰۵

معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۲ تهران از آزادی و تعیین تکلیف ۱۷ نفر از افراد تحت نظر در مراجع انتظامی خبر داد.

به گزارش ایلنا، رحیم گل‌زاده، معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۲ تهران به منظور نظارت بر حسن اجرای وظایف ضابطان، با حضور سرزده در کلانتری‌ها و پایگاه‌های تابعه سرکلانتری هفتم پلیس پیشگیری فاتب، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و قدردانی از تلاش شبانه روزی پلیس در پیشگیری اجتماعی و ایجاد امنیت پایدار، از تمام واحدها بازدید و پرونده‌های مراجعان و اشخاص تحت نظر را مورد مطالعه و بررسی قرار داد.

در جریان این بازرسی ۵ ساعته شبانه که با همراهی حسین خالق پرست، بازپرس کشیک دادسرای عمومی و انقلاب تهران، انجام شد، وظایف و اختیارات ضابطان در نحوه برخورد با جرایم مشهود و غیر مشهود، لزوم تعیین تکلیف افراد تحت نظر توسط دادستان یا قاضی کشیک حداکثر ظرف یک ساعت و انجام مساعدت لازم برای آگاهی خانواده یا آشنایان شخص تحت نظر از وضعیت وی بررسی شد.

در این بازدید همچنین رعایت مقررات مرتبط با حقوق شاکی و متهم در تشکیل پرونده مقدماتی، مورد بررسی قرار گرفت و در این خصوص، آموزش‌های لازم ارائه و ۱۷ نفر از افرادی که به دلایل مختلف بازداشت و تحت تعقیب کیفری قرار داشتند، پس از بررسی ادله وقوع بزه و توجیه اتهام، طی دستورات قضایی لازم آزاد یا تعیین تکلیف شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز