خبرگزاری کار ایران

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خبر داد؛

برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از ۲۷ مهر تا ۲ آبان با سخنرانی رؤسای قوای مجریه و مقننه

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۲۴۴

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به دو صورت حضوری و وبیناری از ۲۷ مهر تا ۲ آبان مصادف با ۱۲ لغایت ۱۷ ربیع‌الاول برگزار خواهد شد و در قسمتی از برنامه‌ها در خدمت آیت‌الله رئیسی رییس‌جمهور ایران و قالیباف رییس قوه مقننه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز در نشست خبری ضمن تبریک فرارسیدن سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) طی سخنانی گفت: سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در حالی آغاز می‌شود که امت اسلامی و کشورهای اسلامی شاهد مشکلات عدیده‌ای از جنگ و خونریزی تا ترور هستند و همه بزرگان و شخصیت‌های جهان اسلام در قبال این مسأله وظیفه دارند.  به همین خاطر محوریت سی و پنجمین کنفرانس این موضوع درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: کنفرانس سی و پنجم در هشت محور شامل «جنگ و صلح عادلانه»، «اخوت اسلامی و مقابله با تروریسم»، «آزاداندیشی دینی»، «پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابل با تکفیری و افراطی گری»، «همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش‌ها و منازعات»، «احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین»، «تبیین امت واحده و اتحادیه کشورهای اسلامی»، «فلسطین و مقاومت اسلامی» و «بزرگداشت آیت الله محمد علی تسخیری» برگزار می‌شود.

شهریاری با بیان اینکه سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی به دو صورت حضوری و وبیناری برگزار خواهد شد، افزود: علاقه مندان می‌توانند از طریق لینک http://www.iuc.taqrib.ir کنفرانس را به صورت زنده پیگیری کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تشریح برنامه‌های این کنفرانس، ابراز داشت: در برنامه‌های حضوری شاهد برگزاری ۴ جلسه حضوری و ۷ نشست تقریبی جانبی خواهیم بود که در آن ۱۷ شخصیت برجسته به صورت حضوری در چهار جلسه سخنرانی خواهند کرد. همچنین به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۲۳۰ مهمان به صورت حضوری سخنرانی خواهند که از این تعداد ۵۲ مهمان بین‌الملل از ۱۶ کشور و ۱۸۰ مهمان داخلی سخنرانی خواهند کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از سخنرانی رؤسای قوه مجریه و مقننه در مراسم افتتاحیه و اختتامیه خبر داد و بیان کرد: مجموعه سخنرانان این کنفرانس بالغ بر ۵۱۴ سخنرانی خواهد بود که از ۳۹ کشور جهان سخنرانی خواهند کرد. همچنین ۳۶۰ سخنرانی به صورت وبیناری برگزار می‌شود که در مجموع ۵۱۴ سخنران از دو شبکه مجازی پخش می‌شود. همچنین در قسمتی از برنامه‌ها برای دو سخنرانی در خدمت آیت‌الله رئیسی رییس‌جمهور ایران و آقای قالیباف رییس قوه مقننه خواهیم بود.

وی ادامه داد: در حوزه فضای مجازی نیز ۲۴ نشست وبیناری خواهیم داشت که در هر نشست ۱۵ سخنران از علمای جهانی اسلام و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی به ایراد سخن خواهند پرداخت که مجموع این افراد افراد بین‌المللی از ۳۹ کشور جهان حضور دارند. برنامه‌ها نیز به صورت زنده در سایت تقریب و بستر فضای مجازی پخش می‌شود. برنامه متنوعی از سخنرانی‌های حضوری و وبیناری از شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای پخش می‌شود.

شهریاری در ادامه بیان کرد: ما در ستاد برگزاری این کنفرانس با تشکیل دبیرخانه دائمی و نصب دبیر علمی و اجرایی این ستاد و تشکیل هفت کارگروه ذیل دبیرخانه برنامه‌های اجرایی این کنفرانس را دنبال کردیم. این کنفرانس به دو صورت حضوری و وبیناری از ۲۷ مهر تا ۲ آبان مصادف با ۱۲ لغایت ۱۷ ربیع‌الاول برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز