خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی خبر داد؛

رونمایی از دائرة المعارف دفاعی و امنیتی تا پایان سال ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۷۸۶

سرلشکر صفوی با بیان اینکه اولین جلد دائرة المعارف دفاعی و امنیتی که مرکب از ۶۰۰ مدخل است تا پایان سال رونمایی خواهد شد، گفت: این دائرة المعارف تاکنون پیشرفت ۶۰ درصدی داشته است.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر پاسدار دکتر سید یحیی صفوی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حاشیه برگزاری اولین نشست شورای راهبردی این پژوهشگاه، اظهار داشت: شورای راهبری پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پس از هیات امناء پژوهشگاه بالاترین سطحی است که فرماندهان، مدیران و مسولان نیروهای مسلح، مراکز پژوهشی کشوری و سازمان‌هایی که در رابطه با علوم و معارف دفاع  مقدس در امر پژوهش فعال هستند، تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در نشست امروز انتظارات پژوهشگاه در حوزه تعامل و همفکری در پروژه‌های راهبردی جبهه مقاومت، امنیت داخلی، مرکز دائرة المعارف امنیتی و انقلاب اسلامی و نیز حوزه  مربوط به جنگ‌های نامنظم مطرح و اعضای شورا پیرامون آن تبادل نظر پرداختند .

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد:  در این نشست از حاضران خواسته شد برای مشارکت علمی در اولین جلد دائرة المعارف دفاعی امنیتی که مرکب از ۶۰۰ مدخل است شرکت کنند؛ این دائرة المعارف تاکنون پیشرفت ۶۰ درصدی داشته است و تا پایان سالجاری اولین دائرة المعارف دفاعی امنیتی با همکاری سایر مراکز که دانشنامه نویسی می‌کنند آماده کنیم.

 رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: دائرة المعارف دفاعی امنیتی به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی ترجمه خواهد شد؛ جلدهای بعدی این دائرة المعارف در آینده آماده و چاپ خواهد شد.

وی افزود : همچنین در این نشست اعضا پیشنهاد دادند بانک  اطلاعاتی جامعی از تمامی رساله‌ها، پایان نامه‌ها و پژوهش‌های حوزه دفاعی، امنیتی و جبهه مقاومت تشکیل شود تا از موازی کاری در این حوزه جلوگیری بعمل آید.

سرلشکر صفوی در پایان اظهارامیدواری کرد  این شورا بتواند پشتوانه‌ای برای نظریه‌ پردازی در حوزه‌های راهبردی دفاع، امنیت و جبهه مقاومت برای این پژوهشگاه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز