خبرگزاری کار ایران

بررسی عملکرد دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی با حضور دادستان تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۹۱۳

دادستان عمومی و انقلاب تهران در جلسه بررسی عملکرد دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران بر مدیریت صحیح و تسریع در رسیدگی قضایی به پرونده های اقتصادی بر اساس موازین قانونی و اهداف و مأموریت های دستگاه قضایی در رسیدگی به جرایم و مفاسد اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، عملکرد دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران و راهکارهای پیشگیری از وقوع جرایم و مفاسد اقتصادی بر مبنای پرونده های مطرح شده در آن دادسرا، در جلسه ای با حضور دادستان تهران و سرپرست و قضات آن دادسرا، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که عصر روز شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ در ساختمان عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران برگزار شد، دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به اهداف، مأموریت ها و فلسفه تشکیل دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، بر اهمیت و حساسیت رسیدگی به جرایم و تخلفات اقتصادی و مسئولیت سنگین قضات و بازپرسان این دادسرا در بازتاب عملکرد دستگاه قضایی در جامعه تأکید کرد و در عین حال خواستار تقویت عملکرد بخش های نظارتی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات اقتصادی و کمک به کاهش ورودی پرونده های جرایم اقتصادی به قوه قضاییه شد.

در ابتدای این جلسه، احمد رحمانیان، معاون اول دادستان تهران، با ارائه گزارش عملکرد ۶ ماه نخست سال جاری آن دادسرا در حوزه های مختلف، بر لزوم آسیب شناسی وقوع جرایم و تخلفات اقتصادی با رویکرد پیشگیرانه و بررسی محتویات پرونده های جرایم اقتصادی تأکید کرد و از قضات و بازپرسان دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی خواست پیشنهادات خود را در این خصوص به دادستانی تهران اعلام کنند.

در ادامه جلسه نجفی، سرپرست دادسرای جرایم اقتصادی و قضات و بازپرسان آن دادسرا به ارائه مسائل و مشکلات موجود در زمینه رسیدگی به پرونده های جرایم اقتصادی پرداختند و در پایان دادستان تهران نکاتی را در خصوص مدیریت پرونده ها در مسیر رسیدگی صحیح و قانونی ، بهبود عملکرد و تقویت رسیدگی های قضایی و کاهش آمار پرونده های معوقه و مسن در این دادسرا متذکر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز