خبرگزاری کار ایران

عباس‌زاده مشکینی تشریح کرد؛

بررسی تحولات شمالغرب کشور با حضور نمایندگان وزراتخانه‌های کشور، خارجه و دفاع

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۳۷۳

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی تحولات شمالغرب کشور با حضور نمایندگان وزراتخانه‌های کشور، خارجه و دفاع خبر داد و گفت: بر مبنای تصمیماتی که گرفته شد، گزارش رخدادها تهیه و برای شورای عالی امنیت ملی ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در توضیح نشست امروز یکشنبه ۱۱ مهرماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: نشست امروز با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های کشور، امور خارجه و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیرامون تحولات شمالغرب کشور برگزار شد. نمایندگان درباره این تحولات و همچنین آثار و کارکرد رزمایش «فاتحان خیبر» گزارش کاملی ارایه دادند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: تصمیماتی پس از تحلیل این تحولات گرفته شد که به موجب آن شاهد مدیریت کارآمد در جریان تحولات قفقاز خواهیم بود. مسئولان و نمایندگان در نشست امروز بر تامین منافع ملی، رفع تنش‌ها و محدود کردن فضا برای سوء استفاده قدرت‌های فرامنطقه‌ای به ویژه رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

وی با اشاره به گزارش‌های پیرامون پیام رزمایش فاتحان خیبر، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران دخالت بیگانگان در منطقه قفقاز برای تغییرات ژئوپلتیک را تحمل نمی‌کند. بازیگران منطقه هم از رزمایش جمهوری اسلامی ایران این پیام را دریافت کردند. البته که سیاست جمهوری اسلامی ایران تقویت ارتباط با همه همسایگان از جمله جمهوری آذربایجان است.

وی ادامه داد: حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی در این صحنه ضامن تمامیت ارضی تمامی کشورهای منطقه، همسایه و امنیت آنها خواهد بود، همچنین بسترساز همکاری‌ها و صلح در منطقه است. لذا بر مبنای تصمیمی که امروز گرفته شد، گزارشی برای نهادهای بالادستی از رخدادها تهیه خواهد شد و طبق قانون اساسی در اختیار دستگاه‌هایی که مسئولیت تدوین راهبردها و سیاست‌های کلان خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران مانند شورای عالی امنیت ملی را دارند، قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نمایندگان سایر کمیسیون‌ها به ویژه نمایندگان استان‌های شمال غرب کشور از جمله علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس در این نشست حضور پیدا کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز