خبرگزاری کار ایران

حاج محمدی در قزوین:

نگاه سنتی به آزادی زندانیان نیازمند تغییر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۰۱۶

رئیس سازمان زندان ها در بازدید از زندان مرکزی قزوین بر اهمیت تغییر نگاه به زندانی و اهتمام برای آزادسازی زندانیان متنبه شده تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی حاج محمدی در دومین برنامه سفر به قزوین با حضور در زندان مرکزی این شهر، ضمن بازدید با مددجویان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس سازمان زندان در جمع مسئولان این زندان گفت: در نگاه به زندانی به شرایط زندگی و گذشته او توجه کنید و اگر یقین حاصل شد که فرد بخاطر شرایط خاصی ناگزیر بر ارتکاب جرم شده است از او دست گیری کنید.

حاج محمدی با اشاره به ضرورت تغییر نگاه نسبت به زندانیان گفت: اساسنامه ستاد دیه بهتر است تغییر کند و نگاه سنتی به آزادی زندانی، نیازمند اصلاح و تغییر است و آزادی زندانی پشیمان و متنبه، موضوعیت دارد نه فقط آزادی زندانی!

وی با بیان اینکه آزاد سازی زندانیان به هر قیمتی موضوعیت ندارد گفت: اصلاح و تربیت و درمان مددجو و بازگرداندن او به زندگی شرافتمندانه ارجح بر آزادی پیش از موعد است و باید خیال جامعه نسبت به این موضوع راحت باشد.

وی با بیان اینکه باید زندانی را در مسیر اصلاح و تربیت قرار دهیم گفت: وقتی می بینید یک زندانی کار می کند و غیرتمندانه به فکر خانواده اش است و ارتباط عاطفی او با خانواده برقرار است و آلوده به مواد مخدر و حتی متادون نیست باید برای آزادی او تلاش کنید، این یک اصل است.

رئیس سازمان زندان ها در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از وظایف ما مراقبت از حیثیت نظام جمهوری اسلامی و دستگاه قضا است و مبادا طوری رفتار کنیم که موجب وهن و بدبینی نسبت به نظام شود.

وی در بازدید از کارگاه های اشتغال گفت: در انتخاب افراد برای اشتغال در کارگاه ها به ویژه مشاغل بهداشتی دقت شود که زندانیان از نظر جسمی و روحی در سلامت کامل باشند.

حاج محمدی به موضوع سربازان وظیفه نیز اشاره کرد و گفت: سربازان نیروهای حفاظتی زندان و در عین حال در معرض آسیب های مختلف هستند لذا باید طوری عمل شود خدمت در زندان و عبرت گرفتن از وضعیت زندانیان، منجر به انتخاب مسیر سعادت در زندگی آنها شود.

رئیس سازمان زندان‌ها در بدو ورود به شهر قزوین با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهدای گرانقدر ادای احترام کرد.

همچنین مراسم آزادی ۴۴ نفر از زندانیان با حضور رئیس سازمان زندان ها در زندان مرکزی قزوین انجام شد.

گفتنی است رئیس سازمان زندان ها در پایان این بازدید ناهار را همراه مددجویان صرف کرد.

قدر و منزلت و شرافت شغل زندانبانی را با عملکرد خودتان به همگان ثابت کنید

همچنین رئیس سازمان زندان ها با حضور در زندان مرکزی قزوین با کارکنان این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمد محمدی حاج محمدی در دیدار با کارکنان زندان مرکزی قزوین گفت: بهبود شرایط اجتماعی، خانوادگی و معیشتی کارکنان از برنامه های اصلی ماست که بر پرسنل ما ثابت شده است اما رفتار متعهدانه و مسئولانه همکاران عزیز هم، مورد انتظار ماست.

وی افزود: برای کارهایی که در خصوص بهبود وضعیت کارکنان زندان ها انجام شده هیچ منتی و توقعی نیست اما اجازه ندهید و اجازه نمی دهیم برخی همکاران شأن و حرمت شغل زندانبانی را نزد دیگران مخدوش کنند.

او اضافه کرد: اگر در سال گذشته در کشور مسابقه ای بین سازمانها و نهادهای دولتی درخصوص توجه و اهتمام به رفع دغدغه های نیروی انسانی برگزار می شد؛ سازمان زندانها در رتبه نخست کشوری قرار می گرفت.

حاج محمدی اظهار داشت: تصمیماتی که در حوزه نیروی انسانی گرفته می شود با بررسی دقیق و انجام مشورت های گوناگون با افراد آگاه و خبره و آسیب شناسی صورت می گیرد.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: امروز عملکرد ما زیر ذره بین دلسوزان نظام و البته دشمنان و بهانه گیران است با توجه به امتیازات و امکاناتی که نظام برای زندانبانان درنظرگرفته است و سختی کار آنها را بیش از گذشته درک کرده است، مسئولیت کارکنان زندان ها بیش از گذشته است و باید جدی تر، متعهدانه تر و همدل تر و کارآمدتر از گذشته خدمت کنند.

در این دیدار تعدادی از کارکنان به نمایندگی از سایر همکاران، سخنان و درخواست هایشان را در فضای صمیمی مطرح کردند. همچنین مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان در سخنانی به تشریح سیاست های سازمان در حوزه منابع انسانی پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز