خبرگزاری کار ایران

سردار جلالی:

مجهز کردن آتش‌نشانی به تجهیزات پدافند نوین استمرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۵۷۵

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نوشت: تجهیز شهرهای پرجمعیت کشور به تجهیزات پدافند نوین و تدوین سند راهبردی پدافند شهری از اقدامات سازمان است که تا حصول نتیجه مطلوب ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، سردار غلامرضا جلالی در پیامی با تبریک روز آتش‌نشانی و ایمنی نوشت: تجهیز شهرهای پرجمعیت کشور به تجهیزات پدافند نوین و تدوین سند راهبردی پدافند شهری از اقدامات سازمان است که تا حصول نتیجه مطلوب ادامه دارد.

در این پیام آمده است؛ امروز فرصتی دوباره است برای ارج نهادن به خدمات مردانی که به حق عنوان «مدافعان ایمنی شهر» برازنده نام ایشان است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: ۷ مهر که به نام روز آتش‌نشانی و ایمنی، نامگذاری شده است تداعی‌کننده حماسه آفرینی‌های نیروهای آتش‌نشان در دوران دفاع مقدس است

جلالی عنوان کرد: باید دانست که دوران خدمت این نیروهای زحمتکش پر از حماسه‌سازی‌ها به عظمت روزهای جبهه و جهاد است. نمونه آن حادثه پلاسکو و ایثارگری‌های شهدای آتش‌نشان در آن حادثه تاسفبار و غم‌انگیز است که هنوز داغ آن بر دل شهر سنگینی می‌کند.

وی در این پیام اضافه کرد: آتش‌نشانان تجلی شجاعت، ایثار و پایمردی محسوب می‌شوند که نقشی مهم در افزایش تاب‌آوری شهرها و تاسیسات راهبردی ایفا می‌کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: این سازمان، در سال‌های اخیر، تلاش‌های بسیاری را برای اعمال و برقراری نظام پدافند شهری در شهرهای کشور انجام است که در این نظام، آتش‌نشانان در خط مقدم دفاع از شهروندان در برابر حوادث و تهدیدات نوین و حفاظت از زیرساخت‌های شهری قرار دارند.

جلالی خاطرنشان کرد: حضور و خدمت‌رسانی ایثارگرانه آتشنشان هرگز نباید بهانه‌ای برای غفلت از اجرای قوانین، مقررات و الزامات ناظر بر ایمنی در شهرها باشد بلکه باید به انگیزه مدیران شهری برای افزایش و بهبود استانداردهای نوین و سخت‌گیرانه ایمنی در همه ارکان، سازه‌ها و تاسیسات شهری تبدیل شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این پیام تصریح کرد: تجهیز شهرهای پرجمعیت کشور به تجهیزات پدافند نوین (CBRNE) و تدوین سند راهبردی پدافند شهری تنها بخشی از اقدامات سازمان پدافند غیرعامل کشور در عمل به وظایف و رسالت خود و کمک به مدیریت شهری برای ارتقای تاب‌آوری شهرها است که با قدرت تا تکمیل و پیگیری آن و حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ضمن گرامیداشت مجدد این روز عزیز، یاد و خاطره همه شهدای آتش‌نشان را گرامی داشته و به همه دلاورمردان و ایثارگران آتش‌نشان خداقوت می‌گویم و مجاهدت خالصانه آنان را ارج می‌نهم. همچنین یاد و خاطره شهید علی لندی نوجوان دهه هشتادی که چندی پیش جان دو تن از شهروندان را نجات داد نیز گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز