خبرگزاری کار ایران

سرتیپ حیدری:

برای دفاع موثر نیازمند بهره‌گیری از تجهیزات مناسب هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۴۸۶

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نمایشگاه دفاع مقدس باید احیاگر نام، سیره شهدا و بازگو کننده حقایق جنگ و دفاع مقدس باشد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی دفاع مقدس  این نیرو ، اظهار داشت: این نمایشگاه یادآور گوشه‌ای از جوانمردی، رشادت و دلاوری رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است که جا دارد از همه عزیزانی که در این عرصه زحمت کشیدند قدردانی کنم.

وی با اشاره به اهداف احداث این نمایشگاه گفت: در ایجاد این مجموعه سه هدف مقدس را دنبال کردیم که زنده نگه داشتن نام شهدا در تاریخ و تبلور سیره شهدا در زندگیمان یکی از مهمترین اهداف ما در این رابطه محسوب می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ایجاد نمایشگاه می‌تواند احیا کننده نام شهدا باشد، گفت: برپایی نمایشگاه دفاع مقدس کمترین و کوچکترین کاری است که ما می‌توانیم در قبال جانفشانی و ایثارگری شهدای عزیزمان انجام دهیم و از این طریق ذره‌ای از دِینی که بر گردنمان است را ادا کنیم.

وی یکی دیگر از اهداف ایجاد نمایشگاه‌های دفاع مقدس را جلوگیری از تحریف تاریخ و وقایع دفاع مقدس عنوان و تصریح کرد: در این نمایشگاه نیز مرکزیت با بخش اسناد است و قطعا اسناد دوران دفاع مقدس یکی از مراجع حقیقی دفاع مقدس است که می‌تواند در جلوگیری از تحریف دفاع مقدس موثر باشد.

امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه از مهمترین حقایق جنگ ایستادگی و مقاومت رزمندگان اسلام در برابر دشمن بعثی است، تاکید کرد: کشورهای متعددی در دوران جنگ از رژیم بعثی حمایت کردند و در مقابل، رزمندگان اسلام با اتکا به ایمان و اعتقاد به خدا با کمترین امکانات در برابر متجاوزان ایستادگی کردند.

وی رمز پیروزی دوران دفاع مقدس را وحدت و همدلی ملت و نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: همت، تلاش مضاعف، ایستادگی، پایمردی و از همه مهم‌تر تبعیت از ولایت فقیه ملت ما را در ۸ سال نبرد نابرابر پیروز میدان کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه برای دفاع موثر نیازمند بهره‌گیری از تجهیزات مناسب هستیم، تصریح کرد: این نمایشگاه نشان می‌دهد که جنگ تنها با کلاشینکف و ژ۳ انجام نشده است و برای تکمیل چرخه دفاعی موثر نیازمند تانک، نفربر، انواع توپخانه، انواع بالگردها و جنگنده و سامانه‌های پدافندی و راداری و... هستیم.

امیر سرتیپ حیدری با تاکید بر اینکه دفاع مقدس گنجینه بزرگ ملت ایران در طول تاریخ محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان باید به پدران خود ببالند که چنین افتخار بزرگی را در دوران دفاع مقدس رقم زدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز