خبرگزاری کار ایران

در سازمان پژوهش و نوآوری های دفاعی وزارت دفاع؛

سومین محفل شعر اربعینی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۲۴۸

سومین محفل شعر اربعینی در سازمان پژوهش و نو‌آوری‌های دفاعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، همزمان با هفته دفاع مقدس و در آستانه اربعین حسینی سومین محفل شعر اربعینی با همت سازمان پژوهش و نوآوری های دفاعی وزارت دفاع در این سازمان برگزار شد.

مدیر کل تبلیغات وزارت دفاع در این محفل با اشاره به اهمیت نقش شعر و ادبیات در زنده نگه داشتن واقعه کربلا گفت: بدون شک شعر و ادبیات نقش ویژه ای در ماندگاری و اشاعه فرهنگ انسان ساز عاشورا دارد و  اشعار فاخر می تواند در افزایش شور و شعور حسینی و عاشورایی و ترویج فرهنگ شهادت  تاثیر بسزایی داشته باشد.

بابک شهریاری افزود: محفل شعر اربعینی، اولین مرتبه توسط دانشمند هسته ای و دفاعی شهید دکتر محسن فخری زاده برگزار شد و این دانشمند شهید نشان داد که علاوه بر جهاد در عرصه علم و دانش که با شهادتش مزد مجاهدت های خود را دریافت کرد، در عرصه شعر و ادبیات هم تاثیر گذار و نقش آفرین بوده است.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری این مراسم زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهید بزرگوار بود که امیدواریم متخصصان صنعت دفاعی با تاسی از این شهید بزرگوار و الهام گرفتن از فرهنگ عاشورا بتوانند قله های پیشرفت علمی را یک به یک فتح کرده  و راه را برای رسیدن نظام اسلامی به اهداف و آرمان های مقدسش هموارتر کنند.  

گفتنی است  این محفل با هدف تبیین نقش اربعین در ترویج و توسعه فرهنگ عاشورایی  از طریق شعر و ادبیات فاخر و ترویج فرهنگ  عاشورایی با حضور شاعران برجسته کشور و وزارت دفاع و به تصویر کشیدن حماسه عظیم عاشورا در اشعار اربعینی، برگزار گردید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز