خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله جنتی:

علامه «حسن‌زاده آملی» وزنه‌ای در ساحت علم و عرفان ناب اسلامی بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۲۳۱

دبیر شورای نگهبان گفت: آیت‌الله حسن‌زاده آملی، عالمی ذوفنون و وزنه‌ای در ساحت علم، تقوا و عرفان ناب اسلامی به شمار می‌رفت و رحلت وی حقیقتاً ثلمه به اسلام و جامعه علمی است.

به گزارش ایلنا، آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی، درگذشت فقیه عالی مقام و عارف بالله علامه «حسن زاده آملی» را تسلیت گفت.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

درگذشت فقیه عالی مقام، عارف بالله و یار صدیق رهبری، حضرت علامه حسن‌زاده آملی را به محضر امام زمان(عج)، نایب بر حق وی و مردم عزیز ایران اسلامی، تسلیت می‌گویم.

این عارف ربانی در طول عمر با برکت خود، همواره در راستای حق و حقیقت و اعتلای اسلام ناب محمدی (ص) گام برداشت. تالیفات گران سنگ وی در حوزه‌های مختلف علمی، نشانگر وزانت بالای علمی این دانشمند برجسته جهان اسلام بوده که این آثار، چراغ راه رهروان علم و دانش و همچنین سالکان و عارفان الی الله خواهد بود.

آیت‌الله حسن زاده آملی، عالمی ذوفنون و وزنه‌ای در ساحت علم، تقوا و عرفان ناب اسلامی به شمار می‌رفت و رحلت وی حقیقتاً ثلمه به اسلام و جامعه علمی است. (إذا مات العالم ثُلم فی الإسلام ثَلمة لا یسدّها شیء إلی یوم القیامة)

اینجانب ضمن عرض تسلیت مجدد رحلت این عالم وارسته، برای وی از درگاه ایزد منان علو درجات مسئلت نموده و برای خاندان معظم و خیل عظیم دوستداران وی، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز