خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در باکو:

هیچ اقدامی برای آسیب رساندن به روابط ایران و آذربایجان به ثمر نمی‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۹۱۸

سفیر ایران در باکو در جمع خبرنگاران بر اهمیتی که ایران به احترام به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان قائل است تاکید کرد و گفت: مطمئن است روابط تهران-باکو در آینده توسعه یافته و رشد خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، سید عباس موسوی، سفیر کشورمان در باکو در جمع خبرنگاران گفت که ایران ۱۵ همسایه دارد و ارمنستان یکی از آن هاست، بنابراین طبیعتا روابط تجاری هم وجود دارند اما ایران با هرگونه تجزیه طلبی، اشغال و تجاوز مخالف است و آن را محکوم می کند. 
موسوی در ادامه گفت: سیاست های کلان ایران از سوی آیت الله سید علی خامنه ای، مقام معظم رهبری تعیین می شوند. ایشان هم فرمانده عالی مرتبه و هم رهبر سیاسی ایران هستند. مقام معظم رهبری ایران، آشکارا گفته اند که باید از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حفاظت کرد و به آن احترام گذاشت و تمامی مناطق اشغال شده توسط ارمنستان باید به آذربایجان بازگردانده شوند. ایران بر این باور است که تمام خاک جمهوری آذربایجان باید به آن بازگردانده شود. البته بهتر است این کار به روشی صلح آمیز انجام شود. 
به گفته او، روابط میان ایران و آذربایجان آن قدر قوی است که هیچ تلاشی برای آسیب زدن به آن به ثمر نمی رسد. 
سفیر کشورمان در باکو بیان کرد: مقامات ایرانی و آذربایجانی می دانند که این روابط دشمنانی دارد. اخیرا دو دیدار با حکمت حاجی اف دستیار رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، رئیس بخش سیاست خارجی دولت ریاست جمهوری انجام شد که در آن روابط متعدد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مورد بحث قرار گرفت. 
موسوی تاکید کرد: ایران اولین کشوری است که از طرح شش جانبه بستر همکاری منطقه ای الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان(روسیه، ایران، ترکیه، آذربایجان، گرجستان و ارمنستان) استقبال کرده است و آن را به نفع کل کشورهای منطقه می داند. 
او افزود: اولویت دولت جدید ایران گسترش بیشتر روابط با کشورهای همسایه است. مطمئنم روابط ایران با جمهوری آذربایجان توسعه پیدا کرده و رشد خواهد کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز