خبرگزاری کار ایران

«ترند نیوز» گزارش داد؛

تاکید سفیر ایران در آذربایجان بر روابط مستحکم دو کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۸۷۹

سفیر ایران در آذربایجان بر روابط مستحکم دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از ترند نیوز، سید عباس موسوی سفیر ایران در آذربایجان در جمع خبرنگاران گفت:  «ایران ۱۵ کشور همسایه دارد و ارمنستان یکی از آنهاست، بنابراین طبیعتاً روابط تجاری وجود دارد، اما ایران با هرگونه تجزیه‌طلبی، اشغالگری و تجاوز مخالف است و آن را محکوم می‌کند». 

موسوی افزود که روابط ایران و آذربایجان به قدری قوی است که هیچ تلاشی برای آسیب رساندن به آن نمی‌تواند به نتیجه برسد.

وی در ادامه گفت: «مقام‌های ایرانی و آذربایجانی می‌دانند که این روابط، دشمنانی دارد. اخیراً دو دیدار با مشاور رئیس‌جمهوری آذربایجان و رئیس دستگاه سیاست خارجی این کشور انجام شد و روابط مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مورد بحث قرار گرفت».

موسوی اضافه کرد، ایران اولین کشوری است که از پیشنهاد «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری آذربایجان برای ایجاد بستر همکاری شش‌جانبه منطقه‌ای ( "۳+۳" روسیه، ایران و ترکیه، به علاوه سه کشور قفقاز – جمهوری آذربایجان، گرجستان و ارمنستان) استقبال کرده و آن را به نفع همه کشورهای منطقه می‌داند».

وی گفت کخ اولویت دولت جدید ایران توسعه بیشتر روابط با کشورهای همسایه است. مطمئن هستم که روابط ایران و جمهوری آذربایجان همچنان توسعه یافته و رشد خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز