خبرگزاری کار ایران

امیر سپهری‌راد:

در ساخت سامانه‌های راداری و موشکی نیازی به خارج از کشور نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۷۸۸

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: هیچ نیازی در زمینه ساخت سامانه‌های راداری و موشکی به خارج از کشور نداریم.

به گزارش ایلنا، امیر سپهری‌راد معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگویی تلویزیونی با تشریح کارایی و اثر بخشی نیروی پدافند هوایی ارتش در طول ۸ سال دفاع مقدس، گفت: پدافند هوایی ارتش با تکیه بر دانش و تخصص جوانان متعهد و نخبه خود هیچ‌گونه نیازی در زمینه ساخت سامانه‌های راداری و موشکی به خارج از کشور ندارد.

وی با بیان اینکه ۱۹ ماه بعد از شروع انقلاب اسلامی جنگی نابرابر و هدفمند توسط دشمنان این مرز و بوم با سرکردگی صدام و رژیم بعث به ایران تحمیل شد، اظهار کرد: نیروی پدافند هوایی ارتش در طول دوران دفاع مقدس با در اختیار داشتن اولین مرکز فرماندهی و کنترل منطقه توانست با مدیریت صحنه‌ی، نبرد امنیت و ایمنی بیش از ۲ میلیون پرواز را در طول جنگ تحمیلی برقرار کند و در واقع هیچ‌گونه عملیات برون مرزی و درون مرزی بدون چتر پدافند هوایی ارتش انجام نشد.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه «مغز افزار» مجموعه‌ی نبردها و عملیات نیروهای ارتش در طول دوران جنگ تحمیلی شبکه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی ارتش بود، خاطر نشان کرد: با مجاهدت و تلاش‌های شبانه روزی کارکنان جان بر کف نیروی پدافند هوایی ارتش رویاهایی که صدام و رژیم بعث در سر داشتند هیچگاه محقق نشد.

امیر سپهری راد افزود: با و جود پشتیبانی همه جانبه مالی و تجهیزاتی بیش از ۴۳ کشور از رژیم بعث عراق، مجموعه نیروهای مسلح توانستند با قدرت ایمان و اراده از جنگ تحمیلی سربلند بیرون بیایند و امنیت و آسایش را برای ملت عزیزمان فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه پویایی، شرط اثربخشی و ماندگاری هر نیروی نظامی است، تصریح کرد: امروز با ظهور جنگ‌های نوین و نوپدید در حوزه‌ی سایبری و جنگ‌های الکترونیکی، پدافند هوایی ارتش با تکیه بر دانش و تخصص جوانان متعهد و نخبه خود هیچ نیازی در زمینه ساخت سامانه‌های راداری و موشکی به خارج از کشور ندارد و امروز خود باوری و خود اتکایی این ارمغان را برای نیروی پدافند هوایی ارتش به وجود آورده است که در منطقه و جهان حرف برای گفتن دارد.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه امروز پدافند هوایی همگام و جلوتر از تهدیدات گام بر می‌دارد،گفت: تجهیزات و سامانه‌های بومی پدافند هوایی با پیشرفتی روز افزون قدرت بازدارندگی و امنیت پایدار را برای کشور ایجاد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز