خبرگزاری کار ایران

پاک‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا:

سازمان زندان‌ها مسئولیت نگهداری از زندانیان را بر عهده دارد/ قوه قضاییه شفاف‌سازی کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۷۳۰

وکیل سابق شاهین ناصری گفت: سازمان زندان‌ها مسئولیت نگهداری از زندانیان را بر عهده دارد و طبق قانون باید پاسخ دهد که علت فوت موکلم چه بوده است.

بابک پاک نیا، وکیل سابق شاهین ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص عدم شفاف‌سازی علت مرگ موکل خود، اظهار کرد: طبق قانون، سازمان زندان‌ها مسئولیت نگهداری از زندانیان را بر عهده دارد و طبق قانون باید پاسخ بدهد. علت فوت به خانواده گفته نشده و این در حالی است که قطعاً قبل از اینکه جواز دفن صادر شود، پزشکی قانونی بررسی اولیه را انجام داده و صرفاً پاسخ سم‌شناسی است که دو یا سه ماه ممکن است به طول بیانجامد.

پاک‌نیا تصریح کرد: نمی‌توان جواز دفن را قبل از اینکه علت اولیه فوت احراز  شده باشد، صادر کرد. شاهین ناصری به پزشکی قانونی منتقل شده و سینه او را شکافته‌اند و نمونه‌برداری شده است. قوه قضائیه باید شفاف‌سازی کند تا جای سوءاستفاده هم برای شخص یا گروهی باقی نماند.

وی در خصوص زمان فوت شاهین ناصری نیز بیان کرد: شاهین ناصری روز سه‌شنبه هفته گذشته فوت شد و روز چهارشنبه به خانواده تحویل داده شد.

آخرین وکیل شاهین ناصری خاطرنشان کرد: سازمان زندان‌ها باید به عنوان مرجع رسمی و قانونی که محافظت از جان زندانی را بر عهده دارد، باید الان پاسخگو باشد که علت مرگ این شخص طبیعی بوده یا ایست قلبی و سکته ؟ اعلام بر عهده مقام‌های زندان است که رسماً علت را بیان کنند.

انتهای پیام/
آناهیتا یاوری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز