خبرگزاری کار ایران

جلالی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

اجازه نمی‌دهند اصلاح‌طلبان در قدرت حضور پیدا کنند/ جریان اصلاحات بدون وحدت به پیروزی نخواهند رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۶۴۵

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اصلاح‌طلبان بدون وحدت و انجسام هیچ‌گاه به پیروزی نخواهند رسید از همین رو ضمن این که علاقمند هستند در قدرت شرکت کنند باید توان و پتانسیل خودشان را در خدمت مردم و نظام قرار دهند.

جلال جلالی‌‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که برخی اصلاح‌طلبان بیان می‌کنند برای این‌که این جریان بتواند در عرصه سیاسی به فعالیت بپردازند باید یک حزب فراگیر در جریان اصلاحات تشکیل شود و همه احزاب درون آن به یک فعالیت منسجم بپردازند، گفت: تشکیل حزب مبتنی بر بعضی از مسائل و موارد است که بدون وجود آنها حزب تشکیل نمی‌شود، یعنی کسانی که موسس آن هستند از نظر اشتراک، افکار، اندیشه‌ها، دیدگاه‌ها، آرمان‌ها و اهداف بسیار باید به هم نزدیک باشند و  نسبت به مسائل کمتر اختلاف داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: بله؛ افراد در جریان اصلاحات، در اصلاح‌طلب بودن باید یکدیگر مشترک هستند در بعضی از موارد هم باهم موضع واحدی دارند اما در برخی از موارد مانند دفاع از حقوق مردم، حضور در قدرت و ایستادگی در برابر برخی از مسائل در هر صورت با هم فرق دارند؛ البته اصلاح‌طلبان در مقابل جناح اصولگرا با همدیگر هستند.

وی یادآور شد: اصلاح‌طلبان در دوره‌های مختلف هر زمان که با مردم بودند و در کنارشان قرار گرفتند، با استقبال عمومی رو به رو شدند که اتفاقا باید این مسئله از سوی جریان اصلاحات مدنظر قرار گیرد. 

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان نباید برخلاف اهداف و اصول اصلاح‌طلبی گام بردارند و به تعهداتی که به مردم دادند و یا اعتقادات و اندیشه‌هایی که دارند باید به خوبی عمل کنند. 

وی تاکید کرد: معتقدم اصلاح‌طلبان بدون وحدت و انجسام هیچ‌گاه به پیروزی نخواهند رسید از همین رو ضمن این که علاقمند هستند در قدرت شرکت کنند، باید توان و پتانسیل خودشان را در خدمت مردم و نظام قرار دهند.

جلالی‌زاده با بیان این‌که مشاهده می‌کنیم برخی نهادها با اصلاح‌طلبان زاویه دارند و نمی‌گذارند کاندیدای مقتدر و شناخته شده‌ای از جریان اصلاحات در انتخابات حضور پیدا کند، اظهار داشت: به اعتقاد من تا زمانی که موانع بر سر حضور اصلاح‌طلبان برداشته نشود، این جریان در رسیدن به قدرت مشکل دارند.

وی ادامه داد: درست است آقای رئیسی منتخب  اصولگرایان و برخی دوستان است و هر کاری هم می‌کنند که آقای رئیسی در دو دوره انتخابات بماند، اما اگر اصلاح‌طلبان می‌خواهند بر خلاف این دوره که به خاطر ضعف‌‌ها از حضور در قدرت بازماندند، قدرت بگیرند، باید تلاش بسیاری را انجام دهند هرچند که من فکر نمی‌کنم اجازه دهند این جریان در قدرت حضور پیدا کند. 

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چقدر ضرورت دارد اصلاح‌طلبان دست به یک آسیب‌شناسی و نقد درون گفتمانی بزنند، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان فرصت‌های زیادی را از دست دادند و تا زمانی که به دنبال این باشند که در قدرت به هر شکلی حضور پیدا کنند، دچار شکست می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال هستند کسانی که منافع خودشان را بر منافع اصلاح‌طلبی ترجیح می‌دهند و تا زمانی که اختلاف بین اعضای این جریان باشد، قطعا مردم هم دچار دودستگی و اختلاف خواهند شد.

جلالی‌زاده یادآور شد: اختلافات اخیر در جریان اصلاحات نشان داد افراد این جریان نمی‌توانند هدف و یا رهبری واحد داشته باشند ؛ به طور مثال آقای کروبی در انتخابات شرکت می‌کنند اما آقای موسوی شرکت نمی‌کنند و تا زمانی که اصلاح‌طلبان خودشان را ساماندهی نکنند و به انسجام نرسند، مردم از آنان حمایت به صورت سابق نمی‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز