خبرگزاری کار ایران

قاسمی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

موافقت دولت عراق با بازگشت زمینی زائران/ تنها مرز باز ایران و عراق، «مهران» است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۴۷۱

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از موافقت عراق برای بازگشت زائران مراسم اربعین به صورت زمینی به کشور خبر داد.

حسین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت مرزها در روزهای اربعین و همچنین این‌که گفته می‌شود تعدادی از افراد که به صورت پیاده و یا با خودرو شخصی به سمت کربلا در حرکت بودند از مرز مهران برگشت داده‌ شده‌اند، گفت: ورودی از مرز مهران برای مراسم اربعین نداریم یعنی تمام افرادی که ویزای اربعین دریافت می‌کنند، می‌بایست برای برگزاری مراسم به صورت هوایی به فرودگاه‌های بغداد و نجف پرواز کنند.

مدیرکل دفتر امور مرزی وزارت کشور درباره این‌که آیا امکان دارد زائرانی که هوایی به نجف یا کربلا رفته‌اند به صورت زمینی به کشور بازگردند، عنوان کرد: بله، ما این موافقت را از دولت عراق گرفته‌ایم در صورتی که زائران ایرانی بخواهند از مرز زمینی بازگردند دولت این کشور مانع ایجاد نکند که دولت عراق هم موافقت کرد.

قاسمی تاکید کرد: البته زائرانی که بخواهند زمینی به کشور بازگردند، صرفا از مرز مهران این امکان برای‌شان فراهم می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که هنگام بازگشت زائران به صورت زمینی آیا همه مرزهای ما با کشور عراق باز است، اظهار داشت: خیر، تنها مرزی که باز است مهران خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز