خبرگزاری کار ایران

در دیدار رئیسی با همتای قزاقستانی مطرح شد؛

مشکلات افغانستان با تشکیل دولتی فراگیر و با حضور همه اقوام قابل حل است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۰۶۰

رئیس جمهور ایران در دیدار با رئیس جمهور قزاقستان ضمن گفت‌وگو راجع به مسائل دوجانبه بر لزوم تشکیل دولتی فراگیر با حضور همه اقوام در افغانستان تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه ۲۶ شهریورماه در دومین روز از سفر به تاجیکستان، در دیدار «قاسم توقایف» رئیس جمهور قزاقستان که با حضور وی در اقامتگاه رئیس جمهور کشورمان برگزار شد، تحولات افغانستان را موضوع مشترک همه کشورهای منطقه عنوان کرد و افزود: مشکلات افغانستان صرفا با تشکیل دولتی فراگیر و با مشارکت همه اقوام و گروه‌ها که بتواند صلح و ثبات را در این کشور برقرار کند و پرهیز کشورهای خارجی از مداخله در امور افغانستان حل و فصل خواهد شد. 

وی با بیان اینکه ایران به دنبال حل و فصل مسئله هسته‌ای از طریق گفت‌وگو است، تاکید کرد: البته چنانکه پیش‌تر نیز اعلام شده است، مذاکره را برای مذاکره نمی‌خواهیم و به دنبال مذاکراتی هستیم که به حل مسئله و رسیدن به نتیجه منجر شود. 

رئیس جمهور قزاقستان نیز در این دیدار با بیان اینکه کشورش علاقمند به تقویت روابط و تعاملات خود به ویژه در عرصه اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است، اظهارداشت: خطوط ارتباطی و ترانزیتی با محوریت بندر چابهار می‌تواند محور توسعه روابط اقتصادی بین ایران و کشورهای آسیای میانه باشد. 

وی افزود: قزاقستان هم کاملا با نظر جمهوری اسلامی ایران موافق بوده و تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه گروه‌ها و اقوام را تنها راهکار حل و فصل مسائل و مشکلات افغانستان می‌داند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز