خبرگزاری کار ایران

علی پور در نطق میان دستور:

مبارزه با تروریسم و القاعده بهانه‌ای آمریکایی برای فروش سلاح به کشورهای منطقه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۴۷۸

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: خروج نیروهای اشغالگر آمریکا از افغانستان پس از ۲۰ سال سلطه گری که دستاوردی جز قتل و جنایت برای مردم افغانستان و شکست و سرافکندگی برای آمریکا نداشته، باید درس عبرتی برای ایادی و وابستگان آمریکا در منطقه باشد.

به گزارش ایلنا، محمد علی پور در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، ۲۴ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: خروج نیروهای اشغالگر آمریکا از افغانستان پس از ۲۰ سال سلطه گری که دستاوردی جز قتل و جنایت برای مردم افغانستان و شکست و سرافکندگی برای آمریکایی ها نداشته، باید درس عبرتی برای ایادی و وابستگان آمریکا در منطقه باشد.

نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلام در ادامه با بیان اینکه آمریکا برای چپاول و غارتگری به منطقه آمده، عنوان کرد: آمریکا برای فروش سلاح خود به بهانه ایجاد امنیت و برای دوشیدن گاوهای شیرده خود به منطقه آمده؛ برای همگان روشن است مبارزه با تروریسم و القاعده بهانه ای بیش نبوده و امیدوارم با جوشش انقلابی در مردم مبارز منطقه، در پرتو خون شهدا و شهید حاج قاسم، هرچه زودتر شر آمریکا از منطقه غرب آسیا به کلی کنده شود.

وی در ادامه با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه اظهار کرد: با استقرار دولت انقلابی، مردمی و فسادستیز رئیسی، آرامش نسبی در جامعه ایجاد شده و مردم امیدوارند افزایش سرسام آور قیمت ها نه تنها متوقف شود بلکه باید سیر نزولی پیدا کند کما اینکه در مورد سیمان این اتفاق افتاده و مردم چشم انتظار هستند با انتخاب مدیران انقلابی در وزارتخانه ها، استانداری ها و فرمانداری ها شعارها و وعده های انتخاباتی رئیس جمهور به تدریج تحقق عملی یابد.

علی پور در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: مسئولان دولت گذشته بلاتکلیف و به شدت مستأصل هستند؛ تعیین تکلیف هرچه زودتر آنها ضرورت است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: استان آذربایجان غربی با معیار و ملاکی که برای استانداری ویژه مد نظر است قطعا در ردیف استان های ویژه قرار دارد؛ این استان از لحاظ ملاحظات جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی، ترکیب جمعیتی و قومی استانی ویژه بوده و از رئیس جمهور می خواهم همانگونه که در مورد خوزستان و سیستان و بلوچستان عمل کرد، این استان را نیز به عنوان استان ویژه اعلام کند.

وی همچنین خطاب به وحیدی بیان کرد: وزیر کشور با سعه صدر و بررسی همه گزینه ها، استاندار انقلابی، کارآمد، توانمند و با گرایش اقتصادی و عمرانی برای استان حساس آذربایجان غربی انتخاب کند.

علی پور اضافه کرد: از رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا، وزرای کشور، بهداشت و راه و رئیس گمرک می خواهم هرچه زودتر تردد مسافری از بزرگ ترین مرز زمینی بازرگان و پلدشت را برقرار کنند. رئیس جمهور از ایجاد محدودیت برای مردم مرزنشین راضی نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در ادامه خطاب به وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: به جهت خشکسالی کم سابقه، کشاورزان و دامداران این منطقه از بابت علوفه، نهاده های دامی و خرید تضمینی دام های تولیدی به شدت در مضیقه هستند که باید به داد آنها رسیده و آنها را دریابید در غیر این صورت در سال آینده نمی توانند به حیات خود ادامه دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از اقدامات اداره گاز شهرستان چالدران برای گازرسانی به روستاهای محروم منطقه که جهادی کار کردند، از مدیریت شهرستان و استان به لحاظ توجه ویژه و اقدامات موثر تشکر می کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز