خبرگزاری کار ایران

فایننشیال‌تایمز بررسی کرد؛

تداوم تلاش‌های ترکیه برای مقابله با مهاجران افغان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۴۵۴

فایننشیال‌تایمز در تحلیلی به بحران مهاجران افغان پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از فایننشیال تایمز، ترکیه یکی از بزرگترین کشورهای میزبان پناهنده‌ها در جهان است در گذشته ترکیه مرزهای خود را به روی مهاجران باز نگه داشته بود. اما یک اقتصاد متزلزل احساسات عمومی نسبت به خارجی‌ها را تیره کرده است به طوری که رجب طیب اردوغان تاکید کرده که نمی‌خواهد ترکیه برای اروپا "انبار" پناهندگان شود. 

دیواری که یک سوم مرز ۳۳۲ مایلی ترکیه با ایران را پوشش می‌دهد، بارزترین ویژگی تلاش برای دور نگه داشتن افغان‌ها است. اتحادیه اروپا میلیاردها یورو به ترکیه برای مهار مهاجران می‌پردازد.

یک عضو ارشد شورای روابط خارجی اروپا گفت: "اینکه دیوار کار می‌کند یا نه مهم نیست. اردوغان باید در مورد مهاجرت سخت‌گیری کند."

در استان وان که دارای طولانی‌ترین مرز با ایران است، دیواری از بلوک‌های بتنی به ارتفاع سه متر ساخته شده است، همچنین سیم‌های خاردار و نیروهای امنیتی از مرزها محافظت می‌کنند.

اردوغان ماه گذشته گفت: "با دیواری که در مرز می‌سازیم، به خواست خدا، ورود و خروج را به طور کامل مسدود خواهیم کرد. این دیوار مرزی دیوار امنیتی ما است ."

وی همچنین شش گردان مرزی و سه گردان کماندو را به وان اعزام کرده است. نزدیک به ۲۰۰ برج دیده‌بانی که بیشتر آنها توسط اتحادیه اروپا تأمین می‌شوند، در حال احداث است. جایی که نگهبانان از هواپیماهای بدون سرنشین، تصویربرداری حرارتی و دوربین‌های دید در شب برای ردیابی مهاجران در مرز ایران استفاده می‌کنند.

یک کارشناس مهاجرت گفت: بیشتر پناهجویان مردان جوان افغان هستند، اما تعداد فزاینده‌ای از زنان و کودکان در ماه‌های اخیر به دنبال مهاجرت بوده‌اند. تعجب چندانی نیست که مردم همچنان می‌آیند. مهاجران می‌دانند که ورود به ترکیه چقدر سخت شده است اما تا زمانی که امنیت در افغانستان برقرار نشود، مشکلاتی که این افراد را مجبور به ترک خانه‌های خود می‌کند، حل نمی‌شود. 

یکی از مهاجران که در مرز ترکیه بود، گفت: "من قبلاً همه چیز را از دست داده‌ام. اما شاید دختر ما هنوز شانس داشتن زندگی مناسب را داشته باشد. "

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز