خبرگزاری کار ایران

حسینی در صحن علنی مجلس:

در طرح تهسیل مجوز کار به فعالیت‌های اقتصادی اصالت می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۳۷۵

رئیس کمیسیون ویژه جهش رونق تولید در دفاع از طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار تصریح کرد: بر اساس این طرح می‌خواهیم به فعالیت اقتصادی اصالت بدهیم تا سبب بهبود فضای کسب و کار شود.

به گزارش ایلنا، سید شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش رونق تولید در صحن علنی امروز چهارشنبه ۲۴ شهریور ماه در جریان بررسی طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار اظهار کرد: امروز اگر از ما بپرسند یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور چیست، پاسخ اشتغال خواهد بود و اگر از شما بپرسند چرا سطح اشتغال پایین است؟ قطعا پاسخ خواهید داد که سرمایه‌گذاری و در نهایت تولید و درآمد پایین است. 

وی افزود: مجامع بین‌المللی به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از دلایل پایین بودن سرمایه‌گذاری در کشور سختی کار است، به گونه‌ای که رتبه شروع کسب و کار در کشور ما در بین ۱۹۰ کشور دنیا ۱۲۷ است. این موضوع را چه چیزی قرار است حل کند؟ محور این طرح معطوف به تسهیل صدور مجوز کسب و کار است. مجوز کسب و کار در این طرح دو دسته شده است. طرح‌های تائید مجوز که ملاحظات زیست محیطی، امنیتی و سلامتی دارند تائید محور هستند. ما در کشور به مجوزها اصالت داده‌ایم، در حالی که باید به فعالیت‌های اقتصادی اصالت می‌دادیم. 

وی افزود: بر اساس این طرح می‌خواهیم به فعالیت اقتصادی اصالت بدهیم تا اگر فردی به عنوان مثال می‌خواهد در خانه خود کارگاه صنایع دستی ایجاد کند، این امکان برای او مهیا شود. این طرح سبب بهبود فضای کسب و کار در کشور شده و مشکل اشتغال و سرمایه‌گذاری را حل خواهد کرد و به افزایش تولید کمک می‌کند. 

رئیس کمیسیون ویژه جهش رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: مهم‌ترین محور این طرح بهبود فضای کسب و کار است و اگر می‌خواهیم مشکل اشتغال و سرمایه‌گذاری حل شود و تولید افزایش پیدا کند، باید محیط کسب و کار بهبود پیدا کند. امروز در دنیا محیط‌های کسب و کار با هم رقابت می‌کنند. محیط کسب و کار بین‌المللی گوی رقابت را از ما برده است. این طرح دو موضوع دیگر شفافیت، رقابت و رفع انحصار و تعارض منافع را نیز دنبال می‌کند. یکی از مسائل و مشکلاتی که مردم امروز با آن مواجه هستند این است که ثبت الکترونیکی قرادادهای انجام نمی‌شود. 

حسینی توضیح داد: سند تحول قضائی که رئیس قوه قضائیه تهیه کرده به تائید رهبری هم رسیده است؛ ما در این طرح همان چیزی را دنبال می‌کنیم که در این سند آمده است. ما در راستای منطق قوه قضائیه حرکت می‌کنیم. ما گفته‌ایم که آزمون باز هم برگزار شود ولی کیفیت علمی جایگزین سهمیه عددی شود و این گونه نباشد که کانون سردفتران هر ۱۰ سال یک مجوز جدید صادر کنند و تعداد سرانه وکیل یک سوم متوسط دنیا باشد و این مسائل در این طرح برطرف می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز