خبرگزاری کار ایران

خاندوزی در صحن علنی:

امضاهای طلایی و دیوان‌سالاری فرسوده چوب لای چرخ کسب و کار می‌گذارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۳۵۵

وزیر اقتصاد در صحن، گفت: تحریم خارجی ظالمانه و تحریم ظالمانه داخلی موجب رشد سرمایه‌گذاری می‌شود که دستگاه‌های اداری و مانند آن که چوب لای چرخ کسب و کار می‌گذارند، در این حوزه اثرگذار بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تصویب کلیات طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب‌وکار گفت: با تأسف و ناراحتی باید گفت ایران صدو‌هفتادوهشتمین کشور از جهت شروع فعالیت اقتصادی و کسب مجوز است که انگیزه تولید و فعالیت مولد را سخت می‌کند و همین مسئله مبداء فعالیت‌های فساد آلود خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر دولت و مجلس می‌خواهند برای تولید اقتصادی شاه‌کلیدی را قرار دهند، افزایش سرمایه‌گذاری و تولید است که منافعی خواهد داشت. برخی چند ماه یا چند سال در فرآیند کسب مجوز می‌مانند. در پنج سال گذشته رشد سرمایه‌گذاری نزدیک به صفر بوده و نرخ استهلاک ما بیش از آن بوده است. در نتیجه مجموع سرمایه های کشور کاهش یافته است.

خاندوزی اظهار کرد: تحریم خارجی ظالمانه و تحریم ظالمانه داخلی موجب رشد سرمایه‌گذاری می‌شود که دستگاه‌های اداری و مانند آن چوب لای چرخ کسب و کار می‌گذارند و در این حوزه اثرگذار بوده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: دیوان‌سالاری فرسوده میوه نامبارک صدور مجوز است و نمی‌گذارند کسی انحصار را در بخش اقتصادی بشکند. امضاهای طلایی هم جزو این مسئله است.

وی یادآور شد: تغییر رویکرد و نظارت پیشینی به پسینی، تدوین ضمانت اجرا و شفافیت قراردادهای بانکی از رویکردهای طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب‌وکار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز