خبرگزاری کار ایران

موسوی در مخالفت با طرح صدور مجوز کسب و کار:

با طرح تسهیل مجوز کسب و کار ۱۸ هزار نفر بیکار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۳۰۸

نماینده مجلس یازدهم با اشاره به طرح تسهیل صدور مجوز برای کسب و کارها تصریح کرد که حداقل ۱۸ هزار نفر در نتیجه این طرح بیکار خواهند شد و صندوق بازنشستگی دچار بحران خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل و نمین در صحن علنی امروز چهارشنبه ۲۴ شهریور ماه مجلس در مخالفت با طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار با بیان اینکه طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار فقط در کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید اصل ۴۴ قانون اساسی مطرح شده است، اظهار داشت: حتی یک نفر از کمیسیون‌های حقوقی و قضائی در آن جلسه و کمیسیون حضور نداشته‌اند و یقینا این موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد و باید در کمیسیون حقوق قضائی به این موضوع پرداخته شود. با این حساب من پیشنهاد حذف کل را دارم و در این غیر این صورت باید این طرح به کمیسیون تخصصی برود و در آنجا بررسی بیشتر روی این طرح صورت بگیرد. 

وی افزود: این طرح مغایر با اصل ۷۵ و ۲۸ قانون اساسی است که برای دولت بار مالی دارد. این طرح در کمیسیون غیرتخصصی به تصویب رسیده است. سردفتری و وکالت هر دو حرفه تخصصی و قضایی است و ارتباط مستقیم با جان و مال مردم دارد. این مناصب از طریق آزمون انجام می‌شود و سردفتران در جهت رفع و رجوع کارهای حقوقی و قضائی مردم در دفاتر انجام وظیفه می‌کنند. 

وی ادامه داد: سردفتری یک حرفه کاملا تخصصی است و تعداد دفاتر اسناد رسمی ما در کشور نه هزار دفتر است و تشبیه آن به مشاغل آزاد جایگاه حقوقی و قضائی دفاتر را پایین می‌آورد و اسناد ثبت شده را زیر سوال می‌برد و جعل را بیشتر می‌کند. 

نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: تعداد اسناد در کل کشور مشخص است و با افزایش دادن دفاتر ثبت اسناد رسمی هیچ گونه اشتغال و رونق کسب و کار را شاهد نخواهیم بود، بلکه کارکنان کنونی دفاتر بیکار خواهند شد. حداقل ۱۸ هزار نفر در نتیجه این طرح بیکار و صندوق بازنشستگی دچار بحران خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز