خبرگزاری کار ایران

قالیباف در دیدار نخست وزیر عراق:

باید تمهیداتی فراهم شود تا افراد واکسینه شده بتوانند در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۱۳۳

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار نخست وزیر عراق با تاکید بر ارتقای و تعمیق روابط دو کشور و تاثیر آن بر تحولات منطقه با اشاره به انجام واکسیناسیون در ایران تاکید کرد باید تمهیداتی اندیشیده شود تا کسانی که واکسینه شده‌اند در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف عصر امروز در دیدار مصطفی الکاظمی تاکید کرد: تعمیق روابط دو کشور بر  مسائل منطقه ای به ویژه بر همسایگان تاثیرگذار است.

دکتر قالیباف در این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه و رو به رشد دو کشور گفت: افزایش ارتباطات تهران - بغداد در عرصه های مختلف به‌ویژه توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری، نقش مهمی در تأمین منافع مردم دو کشور دارد.

وی همچنین افزود: افزایش تعاملات اقتصادی از طریق توسعه زیرساختهایی مانند راه آهن، جاده های مواصلاتی و بازارچه های مشترک مرزی، گام مهمی در رفع موانع موجود در مسیر توسعه ارتباطات اقتصادی و تجاری فیمابین است و موجب تحرک و پویایی در اقتصاد دو کشور و سایر کشورهای همسایه می گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از سیاستهای مخرب آمریکا در منطقه گفت: امریکا با اتخاذ سیاست های مغرضانه همواره سعی کرده تا منطقه را بطور مستمر در ورطه آشوب و ناامنی گرفتار سازد. 

قالیباف در ادامه تصریح کرد: همکاری های مشترک جمهوری اسلامی ایران، جمهوری عراق و سایر کشورهای منطقه در تامین امنیت و ثبات ، میتواند سد محکمی در برابر اقدامات ثبات زدا و ناامن کننده آمریکا و همپیمانانش باشد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تعاملات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی فیمابین و رایزنی و مشورت مستمر میان تهران - بغداد در مسائل مختلف، در دستیابی دو کشور به رشد و توسعه مطلوب حائز اهمیت فراوانی است.

وی با اشاره به دخالت بیگانگان در تحولات منطقه با هدف ایجاد ناامنی گفت: به ما ثابت شده است که کشور های فرا منطقه ای هیچ گاه به نفع مصالح ایران و عراق تصمیم نمی گیرند و دو کشور باید با اتکا به ظرفیت های خود مسائل فی مابین را حل کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به درپیش بودن اربعین حسینی ضمن تاکید بر لزوم رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی در مراسم  مذهبی تاکید کرد: باید شرایطی مهیا شود که با رعایت پروتکل های بهداشتی افرادی که واکسینه شده و مشکلی ندارند امکان حضور در مراسم را پیدا کنند و ظرفیت پذیرش افزایش یابد.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه ارتباطات دوستانه و برادرانه فیمابین در عرصه های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران نزد دولت و ملت از اهمیت و اولویت فراوانی برخوردار است.

نخست وزیر عراق در دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور در منطقه و تحولات مختلف بر ارتقای روابط ایران و عراق و افزایش همکاری های دوجانبه تاکید کرد.

وی همچنین افزود: تعاملات و گفتگوهای مستمر میان مسئولان دو کشور در تسهیل و تقویت همکاری ها و رفع موانع احتمالی در مسیر توسعه مناسبات فیمابین تاثیر بسزایی دارد.

نخست وزیر عراق در ادامه با اشاره به مصائب مردم عراق در طول سالهای زمامداری حزب بعث تا اشغال آمریکا و همچنین حملات تروریستهای داعش و مشکلات عدیده اقتصادی در سالهای اخیر گفت: همواره قدردان کمکها و حمایتهای دولت و ملت ایران در طول سالهای سختی و محنت مردم عراق هستیم و این امر رشته های انس بین دو کشور را مستحکمتر از قبل کرده است.

وی در پایان این دیدار گفت: گسترش همکاری های ایران و عراق در موضوعات مختلف و مورد علاقه و تسری آن به سایر کشورهای منطقه ، نقش مهمی در توسعه، پیشرفت و آبادانی دو کشور و همسایگان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز