خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با ایلنا:

موضوع فاسد شدن داروهای وارداتی را از وزیر اقتصاد پیگیری می‌کنیم/ در حوزه گمرک باید سازوکاری برای رفع موانع درنظر گرفته شود/ نزدیکی میان مجلس و دولت انتظار مردم را بالا برده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۳۰۵

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: در حوزه گمرکی ماجرای واردات داروهای فاسد یا فاسد شدن داروها و اقلام وارداتی در اثر تاخیر در ترخیص حتما با وزیر اقتصاد صحبت کرده و حل این مساله را از وی جویا خواهیم شد.

حسن محمدیاری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص واردات داروهای فاسد و یا فاسد شدن داروهای وارد شده و دپو شده در گمرک، گفت: این مساله دغدغه همه نمایندگان است، ما قطعا با وزیر اقتصاد در حوزه گمرکی این موضوع صحبت خواهیم کرد تا درباره رسوبات کالایی که در انبارهای گمرک وجود دارد و مایحتاج عمومی و ضروری مردم است، به ویژه دارو که به خاطر یک سری بروکراسی‌های اداری گیر کرده‌اند؛ هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

وی خاطرنشان کرد: ادامه این روند موجب تضییع بیت‌المال و متضرر شدن مردم خواهد شد.

محمدیاری درخصوص راه حل این مشکل اظهار داشت: به نظر می‌رسد که باید سازوکاری تعریف شود که اگر محموله‌‌ای وارد گمرک شد، فرآیند ترخیص تسریع شود. یعنی در قالب سامانه مذکور مشکلات آن محموله اگر از واردکننده است، به سرعت مرتفع شود یا اگر قوانین دست و پا گیر وجود دارد، این‌ها رفع شوند و جلوی این قوانین گرفته و اصلاح شوند.

وی ادامه داد: در نهایت آنچه که مهم است، این است که اگر کالایی وارد شد در این توقف‌گاه زیاد متوقف نشود و در سریع‌ترین زمان به بازار مصرف و نیاز مردم برسد به ویژه که برخی از این اقلام هم فاسدشدنی است. هفته گذشته تذکری از همکار محترم آقای پژمانفر در مجلس داشتیم نسبت به سرم‌های وارد شده که چندسال در گمرک مانده و بخشی از آن‌ها فاسد شده است. خب این هم طبیعی است به این جهت که اقلام وارداتی و به ویژه دارویی یک تاریخ مصرف دارند و نباید محموله آن قدر معطل بماند که تاریخ آن سپری شده و فاسد شود. ما برای حل این معضل ضمن اینکه آن را در اولویت قرار داده و پیگیری می‌کنیم، با گمرک نیز نهایت تعامل را خواهیم داشت.

محمدیاری درخصوص حل مشکلات معیشتی مردم و اینکه نمایندگان و دولت وعده‌های زیادی به مردم داده‌اند اما هنوز اتفاق ملموسی رخ نداده است، گفت: هر جابه‌جایی و فرآیندی مقداری وقت نیاز دارد، اکنون ما نباید انتظار داشته باشیم که دولت جدید و وزرای آن معجزه کنند. منتها خوشبختانه در برنامه‌های کوتاه‌مدت وزرا در بحث معیشت مردم قرار است گام مهمی با همکاری مجلس برداشته شود.

وی افزود: حل مشکلات و عبور از موانع نیازمند دو دسته اقدام است که در این حوزه مجلس از بعد نظارتی و تقنینی و دولت در جنبه اجرایی می‌توانند یاری‌گر یکدیگر در حل مشکلات مردم باشند. یک سری کم‌وکاستی‌ها و موانع وجود دارد که ان‌شاءالله با تعامل این‌ها را حذف خواهیم کرد تا در نتیجه آن مردم تحول را احساس کنند.

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال همچنین در رابطه با اینکه همگرایی و نزدیکی میان مجلس و دولت انتظار مردم را بالا می‌برد و بهانه‌ای را نمی‌پذیرند، خاطرنشان کرد: بله صد در صد همینطور است، اگر ما بخواهیم خدای نکرده در این زمینه کاهلی کنیم و بذر ناامیدی را بپاشیم، مردم از نظام ناامید خواهند شد. من مطمئن هستم که با همگرایی و همفکری این مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز