خبرگزاری کار ایران

از سوی دیوان محاسبات؛

خسارت عدم تهیه و ابلاغ مقررات «مالیات بر خانه‌های لوکس و خودروهای لاکچری» اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۴۲۳

دیوان محاسبات اعلام کرد: کاهش درآمد ۲.۴ هزار میلیارد تومانی دولت نتیجه عدم تهیه و ابلاغ مقررات قانون مالیات بر خانه‌های گرانقیمت و خودروهای لوکس طی ۴ ماه اول سال ۱۴۰۰ است.

به گزارش ایلنا، دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور اعلام کرد: با انتشار دومین گزارش نظارت مستمر بر اجرای بودجه ۱۴۰۰ در مقاطع ۲ ماهه منتهی به تیرماه، مشخص شده است که به دلیل عدم تهیه و تصویب به موقع آیین‌نامه‌ها توسط دولت، بخش قابل توجهی از درآمدهای عمومی مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ طی ۴ ماه ابتدای سال محقق نشده است.

یافته‌ها نشان می‌دهد ۲۵ مورد معادل ۶۴ درصد از آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مقرر شده بود تا پایان تیرماه به تصویب دولت رسیده و ابلاغ شود، تاکنون تهیه و ابلاغ نشده است که به نوعی ترک فعل در عمل به الزامات قانونی محسوب می‌شود.

واگذاری مجوزها و معادن تعطیلِ در اختیار وزارت صنعت – معدن – تجارت در قالب شرکت‌های سهامی عام، اصلاح تعرفه‌های آب و برق و گاز مشترکین، نقل و انتقال مطالبات بانک‌ها از دولت و اشخاص غیردولتی، نحوه احراز صلاحیت مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی، دستورالعمل حسابداری مواد اولیه قیر تحویلی به پالایشگاه‌ها و تسویه در حساب‌های فیمابین با خزانه‌داری کل کشور، مالیات بر دارایی خانه‌های گرانقیمت و خودروهای لوکس و لاکچری از مهمترین مصادیقی است که علیرغم الزامات قانونی، آئین‌نامه‌های آنها تهیه یا ابلاغ نشده است.

برای نمونه، خسارتی که از عدم تهیه و تدوین و ابلاغ مقررات فقط در ۲ موضوع مالیات بر دارایی خانه‌های گرانقیمت و خودروهای لوکس به بیت المال وارد شده، عدم تحقق درآمدهای عمومی دولت بالغ بر ۲.۴ هزار میلیارد تومان طی ۴ ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز