خبرگزاری کار ایران

نجفی در نطق میان دستور:

بودجه عمومی نصف بودجه شرکت‌های دولتی است/ ۱۶۰ هزار معلم در مدارس غیرانتفاعی با حداقل حقوق تدریس می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۸۴۶

نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه ۱۶۰ هزار معلم در مدارس غیرانتفاعی با حداقل حقوق تدریس می‌کنند، خواستار تعیین تکلیف لایحه رتبه‌بندی معلمان شد.

به گزارش ایلنا، ابرهیم نجفی نماینده مجلس یازدهم در نطق میان دستور امروز سه شنبه ۱۶ شهریورماه خود با اشاره به درگذشت نماینده پیشین حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه خطاب به رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد گفت: امروز مطالبات مردم شفافیت و اجرای عدالت است؛ یکی از برنامه‌های دولت اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری بخش‌های دولتی به بخش‌های خصوصی و تعاونی‌ها است. 

وی افزود: امروز بودجه عمومی کشور در بودجه سالانه، حداقل نصف بودجه شرکت‌های دولتی است که با این شرایط امکان برنامه‌ریزی برای چابک‌سازی دولت و تقویت زیرساخت‌ها وجود ندارد امروز از مجلس و کمیسیون اصل نود در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بیشترین انتظار می‌رود تا شاهد دیگر شاهد اتفاق‌هایی مثل شرکت دشت مغان و نیشکر هفت تپه و کارخانه پوشش گیلان که بزرگ‌ترین کارخانه ریسندگی خاورمیانه بوده، نباشیم. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تصویب اساسنامه دائمی سازمان‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت به عهده کمیسیون‌های تخصصی مجلس است، تصریح کرد: لذا انتظار می‌رود مجدداً اساسنامه شرکت‌های دولتی به جهت جلوگیری از پرداخت‌های نامتعارف و نجومی مورد بازبینی قرار گیرد. 

وی خطاب به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: هرچه زودتر لایحه رتبه‌بندی معلمان تعیین تکلیف شود؛ همچنین از آموزش و پرورش انتظار می‌رود که جذب هرگونه نیروهای آموزش و پرورش خارج از آزمون ممنوع شود، ما شاهد ۱۶۰ هزار معلم در مدارس غیرانتفاعی با حداقل حقوق هستیم که همه آن‌ها دوره‌های آموزش ضمن خدمت را در آموزش و پرورش سپری کرده‌اند و برخی از آن‌ها ۱۵ سال است که در حال کار هستند، اما در گزینش و ورود به آموزش و پرورش با مشکل شرایط سنی روبرو هستند و امیدواریم شرایط سنی آن‌ها نیز در آزمون مورد توجه قرار بگیرد.

نجفی در پایان نیز با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان دولتی خواستار رسیدگی به این مشکلات و رفع آن‌ها شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز