خبرگزاری کار ایران

تاکید دادستان کل کشور بر ضرورت ارائه آموزش‌های لازم به ضابطین

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۶۰۹

دادستان کل کشور سرویس‌دهی و ارائه آموزش‌های لازم به ضابطین را امری ضروری دانست و گفت: ضابطین قضایی به مجرد مشاهده علامت یا نشانه‌ای از فساد یا جاسوسی در یک دستگاه، می‌توانند با اقدام به موقع خود از وقوع جرم پیشگیری کنند.

به گزارش ایلنا، بخش دوم نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه، به ارائه گزارش دادستان کل کشور در زمینه دستور رئیس قوه قضاییه پیرامون «تدوین دستورالعمل و چهارچوب همکاری و ارائه خدمات قضایی به نیروهای امنیتی انتظامی به ویژه در حوزه‌های امنیتی برای کشف توطئه ها، جلوگیری از نفوذ دشمن و شناسایی باندهای سازمان یافته و به طور کلی تنظیم روابط کاری فی‌مابین قضات و ضابطین» که در تاریخ ۲۱ تیر ۱۴۰۰ صادر شده بود، اختصاص داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در این زمینه گفت: پیرو اجرای دستور رئیس قوه قضاییه، نخستین جلسه مشترک دادستانی کل کشور با مسئولان و مدیران عالی رتبه امنیتی و انتظامی کشور برگزار و مقرر شد که این جلسه در فواصل منظمی تکرار شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه خدمات ضابطین بر کسی پوشیده نیست، گفت: قوه قضاییه بدون همکاری ضابطین در انجام وظایف خود دچار مشکل می‌شود.

 منتظری، سرویس‌دهی و ارائه آموزش‌های لازم به ضابطین را امری ضروری عنوان کرد و گفت: ما در قوه قضاییه باید نهایت تلاش خود را در زمینه آموزش کامل به ضابطین اعم از ضابطین خاص و ضابطین عام انحام دهد.

دادستان کل کشور در ادامه بر ضرورت برگزاری جلسات هماهنگی میان معاونت آموزشی قوه قضاییه با دستگاه‌های ضابط تاکید کرد و گفت: اگر افسری گزارش بدهد درحالیکه کارت ضابطیت نداشته باشد گزارش او برای قاضی سندیت نخواهد داشت.

 منتظری به نقش دستگاه‌های امنیتی در مقوله پیشگیری از وقوع جرم نیز اشاره کرد و گفت: ضابطین قضایی به مجرد مشاهده علامت یا نشانه‌ای از فساد یا جاسوسی در یک دستگاه، می‌توانند با اقدام به موقع خود از وقوع جرم پیشگیری کنند.

در ادامه جلسه دادستان کل کشور نکات و پیشنهاداتی را در مورد رابطه قضات و ضابطین مطرح کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز