خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌‌وگو با ایلنا:

حضور «مخبر» و «رضایی» در دو جایگاه مغایر قوانین است/ سپردن دو مسئولیت به یک فرد مشکلاتی ایجاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۰۷۱

نایب اول کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سپردن مسئولیت دو نهاد بزرگ مثل ستاد فرمان اجرایی و مجمع تشخیص به دو فردی که در دولت هم حضور دارند، برخلاف قوانین است و موجب می‌شود کارها به خوبی انجام نشوند.

انور حبیب‌زاده بوکانی نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره حضور همزمان مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در هئیت دولت و ستاد فرمان اجرایی امام، اظهار داشت:‌ همانطور که استحضار دارید آقای مخبر پیش از اینکه مسئولیت حضور در دولت را داشته باشد، به عنوان مدیریت ستاد اجرایی حضور داشتند و کارهای خوبی را نیز انجام داده و برنامه‌های خوبی برای ستاد داشتند. با شروع به کار دولت سیزدهم آقای مخبر با ابلاغ آقای رئیسی به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور انتخاب شدند.

وی افزود: با توجه به اهمیت کار معاون اولی و ستاد اجرایی فرمان امام، قطعا از نظر اینکه این دو سازمان پر اشتغال و پر کارند و هر کدام یک دستگاه عریض و طویل هستند؛ اگر کارها به یک نفر واگذار شود، دو دستگاه نمی‌توانند کارآیی لازم را داشته باشد. به ویژه اینکه انتظارات زیادی از سوی مردم و مقام معظم رهبری نسبت مدیران دولت آقای رئیسی وجود دارد که تحولی در بخش‌های مختلف دولت سیزدهم ایجاد شود که بتواند لااقل مشکلاتی که در دولت گذشته بوده است را جبران کند.

دبیر اول کمیسیون اقتصادی افزود:‌ از سویی مشکلاتی که ایجاد شده و همچنین مسئولیت دستگاه عریض و طویلی مثل ستاد اجرایی فرمان امام که خودش مشکلات عدیده‌ای را در راستای املاک و ماموریت‌هایی که در بخش‌های مختلف ستاد دارد، مزید بر این است که اگر این دو مسئولیت به یک فرد سپرده شود، قطعا مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین درباره حضور رضایی در دو جایگاه دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون اقتصادی دولت سیزدهم و نیز دوگانگی اقتصادی در دولت گفت: دولت اگر به صورت یک تشکیلات واحد اداره شود، بهتر از این است که دو تیم اقتصادی کارها را انجام دهند، واقعا باید کار را به کسانی سپرد که هم فکر اقتصادی دارند و هم بتوانند شرایط را جمع کنند.

نماینده مردم بوکان تصریح کرد: در شرایط فعلی یک فرد نمی‌تواند دو مسئولیت را در تشکیلات اداری داشته باشد و این مغایر با قوانین موجود در کشور است؛ در کنار این قضیه اگر تیم دولت به طور واحد اداره و برنامه‌ریزی خوبی روی مسائل داشته باشد، می‌توانیم نتایج خوبی را در دولت سیزدهم شاهد باشیم.

انتهای پیام/
کیانوش درویشی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز