خبرگزاری کار ایران

دهنوی مطرح کرد:

حمایت مجلس از تولید و اشتغال دانش بنیان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۲۶۹

عضو هیئت رئیسۀ مجلس گفت: با مصوبۀ مجلس و مجوز بانک مرکزی سه هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان جهت حمایت از تولید و اشتغال دانش‌بنیان پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا، سیدمحسن دهنوی نماینده تهران در مجلس، اظهار داشت: مجلس، با پیشنهاد کمیسیون تلفیق، تبصره‌ای را در بودجۀ ۱۴۰۰ مصوب کرد که به‌موجب آن، هزار میلیارد تومان به‌صورت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی توسط بانک‌ها و شبکۀ بانکی کشور به شرکت‌های دانش‌بنیان جهت حمایت از تولید و اشتغال دانش‌بنیان پرداخت شود.

عضو هیئت‌رئیسۀ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روز گذشته، در 'صندوق نوآوری و شکوفایی' با حضور چهار بانک عامل نشستی داشتیم و طی آن، تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که این موضوع بعد از هفته ۱۶ اجرایی شود.

وی ادامه داد: موضوع فوق عملیاتی شد و مقرر شد آن هزارمیلیارد تومان با کمک بانک‌های عامل به‌صورت اهرمی افزایش پیدا کند و با مجوز بانک مرکزی سه هزار میلیارد تومان یعنی سه برابر تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان با نرخ سود ۱۲ درصد اعطا شود.

عضو هیئت‌رئیسۀ مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰، بخش خوبی از این تسهیلات پرداخت می‌شود و اثر خوبی در تولید و اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد داشت و این یکی از اقدامات مجلس در حوزۀ لایحۀ بودجۀ ۱۴۰۰ بود که خوشبختانه منافع آن را جوانان و متخصصین کشور خواهند برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز