خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی مقام صهیونیستی نسبت به خروج آمریکا از عراق و یاوه‌گویی درباره ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۲۶۰

مقام صهیونیستی به بیان اظهاراتی در مورد ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از وای نت نیوز، یوسی کوهن رئیس سابق موساد گفت: خروج آمریکا از افغانستان «باید ما را به تفکر وادار کند و همچنین ما را در خصوص خطر خروج محتمل دیگر آمریکا از عراق نگران کند».

یوسی کوهن مدعی شد: خروج آمریکا از عراق، مشابه خروج از افغانستان، ممکن است منجر به درگیری‌های فرقه‌ای و افزایش حضور نظامی ایران در داخل عراق شود.

رئیس سابق موساد همچنین با بیان اینکه اسرائیل و سران آن باید یک راهبرد ایجاد کنند و برای سیاست‌های جدید تل‌آویو اهدافی روشن مشخص نمایند، گفت که خواسته تل‌آویو باید در راستای جلوگیری از موضع‌گیری ایران در  منطقه باشد و به ایران اجازه تبدیل شدن به تولیدکننده بمب هسته‌ای‌ داده نشود.

وی مدعی شد: "خروج شتاب‌زده و بی‌رویه از عراق می‌تواند منجر به فروپاشی کامل عراق شود. این نتیجه غم‌انگیز ممکن است افزایش حضور نظامی، افراطی، سیاسی و تروریستی در داخل آن باشد.

کوهن در اظهاراتی مداخله‌جویانه ادعا کرد : "ایجاد یک سیستم مکمل ایرانی در قسمت شمال خاورمیانه، پس از خروج احتمالی آمریکا و صحنه‌های وحشتناک از افغانستان و سقوط سریع آن به دست طالبان، مستلزم آمادگی برای این احتمال است که گام مشابه آمریکا در عراق می‌تواند منجر به فروپاشی بخش‌های مرکزی خاورمیانه شود. "

کوهن خاطرنشان کرد که "ایران لحظه‌ای از تلاش برای تحکیم موقعیت نظامی خود در منطقه خود دست نکشیده است" و در کنار سوریه و لبنان، "حضور ایران در عراق ملموس و نگران‌کننده است."

وی گفت: "با توجه به توافق هسته‌ای؛ همه قدرت‌های بزرگ می‌دانند و پذیرفته‌اند که ایران به تلاش خود برای توسعه قابلیت‌های پیشرفته تولید هسته‌ای ادامه خواهد داد.

کوهن دیدار جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید در جمعه گذشته را "موفقیت‌آمیز" توصیف کرد و به اظهارات بایدن در این دیدار اشاره کرد که وی تاکید کرد "هرگز به ایران اجازه نخواهد داد که از قابلیت‌های هسته‌ای نظامی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: "در نتیجه، ما باید توافق فعلی را به چالش بکشیم. این توافق به ایران اجازه می‌دهد با موافقت قدرت‌های بزرگ، برنامه هسته‌ای خود را بدون مانع پیش ببرد و محدودیت‌هایی را برای برنامه ایران فقط برای مدت محدود، تا پایان قرارداد، اعمال می‌کند. "

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز