خبرگزاری کار ایران

احمدی بیغش در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری؛

ضرغامی وزیر شود، حوزه گردشگری از هم می‌پاشد/ او هر پست مدیریتی را فرصتی برای تجمیع دوستان گروهی و سیاسی خود می‌داند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۹۷۶

نماینده مجلس یازدهم در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری، وی را فاقد وجهه داخلی و بین المللی دانست و تاکید کرد که او مراصث فرهنگی را از هم خواهد پاشید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود احمدی بیغش نماینده مجلس یازدهم در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری، خطاب به مردم اظهار داشت: اینجانب به عنوان عضوی از نمایندگان خانه ملت و خادم شما مردم بزرگ، بنا بر رسالتی که مطابق قانون اساسی بر دوشم گذاشته شده و به استناد مواردی مستند و تحلیل و ارزیابی واقع بینانه به شرح ذیل مخالفت جدی خود را با حضور جناب آقای ضرغامی برای وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اعلام می‌دارم؛ اول اینکه هر چه گشتم و جستجو کردم و با بزرگان و صاحب نظران مشورت کردم، سرسوزن مشابهتی میان تجربیات، سوابق، تحصیلات و عملکرد گذشته با این وزارتخانه صددرصد تخصصی ندیدم. 

وی خطاب به ضرغامی افزود: تخصصی که ندیدم هیچ، اصلاً من و همکارانم در مجلس و کمیسیون‌ها به ویژه کمیسیون‌های تخصصی در عجب مانده‌ایم که آقای رئیسی مبتنی بر چه فاکتورهایی شما را برای این وزارتخانه معرفی کرده‌اند؛ تا جایی که اطلاع داریم به عنوان مدعی ریاست جمهوری حتی رئیسی را قبول نداشتید و در ایام انتخابات یک بار دعوت زحمت‌کشان ستاد ایشان را برای چند دقیقه سخنرانی در همین تهران نپذیرفتید. 

نماینده مردم شازند مورد انتقادی دوم خود را اینگونه بیان کرد که وزارت راهبردی میراث فرهنگی و گردشگری از دو بخش کاملاً تخصصی تشکیل شده که با سهم خواهی‌های سیاسی ناشیانه اداره آن به طور مطلوب موثر نخواهد شد؛ از سویی کارنامه شما نشان می‌دهد در چینش مدیریتی اعتقاد چندانی به انتصاب‌های تخصصی ندارید و هر فرصت مدیریتی را فرصتی برای تجمیع دوستان گروهی و سیاسی خود می‌دانید. به تجربه مدیریت شما در صدا و سیما که آثار و تبعات اقدامات غیرکارشناسی و ولی آن همچنان ادامه دارد. برادر عزیز لطف بفرمایید و بگویید با کدام شاخص عیان در حوزه گردشگری و کدام تخصص علمی می‌خواهید این مجموعه مهم را مدیریت کنید. 

وی افزود: مهم‌ترین شاخص و برجستگی برای حوزه گردشگری که امروز یکی از قدرت‌های درآمدزایی ملی به شمار می‌آید، داشتن وجاهت ملی و اعتبار بین‌المللی فردی است که می‌خواهد در مسند وزارت بنشیند؛ این در حالی است که شما نه به جهت ملی، از چهره‌ای معقول و شایسته برخوردارید و نه فرد خوشنامی در سطح بین‌الملل هستید؛ لذا تردیدی ندارم که اگر چنین کسی در راس این وزارت قرار بگیرد حوزه گردشگری در حوزه بین‌المللی و گردشگری از هم خواهد پاشید.

احمدی بیغش با اشاره به دوره حضور ضرغامی در صدا و سیما، گفت: دوره مدیریت شما در صدا و سیما به ویژه در مقاطع خاص باعث دل چرکینی مردم از شما شده است و بستر مطلوبی برای اینکه شما در این وزارتخانه قرار بگیرید نیست؛ یکی از مهمترین دلایل مخالفت من و تعدادی از همکاران محترم با این نکته کلیدی است که اول حضور شما در راس این وزارت اهانت جدی به بخش نخبگان حوزه میراث فرهنگی کشور و اساتید برجسته‌ای است که تمام عمر خود را صرف حفظ و نگه‌داری میراث ارزشمند تاریخی تمدنی و هویتی ایران کرده‌اند و با یک انتخاب اشتباه اجازه نمی‌دهیم سرمایه‌ها بر باد رود.

وی ادامه داد:‌ جامعه هدف گردشگری به ویژه جامعه گردشگری بین المللی جامعه خاصی است و ایجاد زمینه‌های رقابت جدی به عنوان موتور محرک اقتصاد ملی چهره کاملا موجه می‌خواهد و فردی می‌خواهد که قدرت رایزنی بین المللی بالایی داشته باشد که چنین شاخصه‌هایی در شما دیده نمی‌شود و مدیرانی با ویژگی شما و نگاهی که به مدیریت دارید برای این وزارتخانه که می‌خواهد پشتوانه اقتصاد ملی باشد، آفت است.

نماینده شازند با بیان اینکه مورد بعدی شیوه انتخاب شما است خطاب به رئیس جمهور گفت‌: آقای رئیسی واقعاً بر اساس کدام استدلال عقلی و حکم شرعی شما را برای این وزارتخانه معرفی کرده‌اند. آقای رئیسی به نظر شما برخی از این اسامی توهین آشکار به مجلس و ملت نبوده و بر خلاف شعار حذف ویژه خواری و مبارزه با فساد و تبعیض که در ورود به صحنه انتخابات داشته، نیست؟ با برخی از این انتصابات و انتخاب‌ها روند ناامید کننده‌ای را شروع کرد‌ه‌اید و با دادن سهم به افراد و گروه‌های خاص، دلسوزان نظام آزرده خاطر شده‌اند.

وی تصریح کرد: می‌خواهم از جناب آقای رئیسی سوال کنم که کدام شاخص‌های عدالت‌محوری و شایسته‌گزینی را مصداق و ملاک عمل قرار داده‌اند که ما از آن بی خبر هستیم. شاید سواد و درک من بیش از این نیست. جناب آقای رئیسی شما بعد از پیروزی در انتخابات سایت مدیران راه انداختید، لطفاً بفرمایید چند نفر از این افراد معرفی شده خروجی سامانه پر سر و صدای شما بودند؟

وی خطاب به وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: جناب ضرغامی ظاهرا معرفی شما به عنوان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برایتان نیز غافلگیر کننده بوده که در برنامه و گفتمان‌های عجولانه شما ساختار و برنامه‌تان با وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی قاطی شده است و برنامه‌های شما برای دست یافتن به جایگاه واقعی ایران در صنعت گردشگری بسیار ناامید کننده است و هیچ افق و چشم انداز مشخصی دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این ذهنیت عمیق نسبت به این سازمان در شما وجود ندارد، افزود: آقای ضرغامی نمی‌تواند ابتکار عمل را در دست بگیرد و از طریق گردشگری صدها آثار فاخر بتواند این حوزه را پررونق کند، بنابراین به جدیت مخالفت خود را با عالیجناب در این وزارتخانه اعلام می‌کنم. به دلیل نداشتن شناخت از حجم فعالیتها و ماموریت‌های این وزارتخانه و به دلیل تازه تاسیس بودن آن تجربه شرایط انتخابی برای ارتقاء کمی و کیفی گردشگری و میراث فرهنگی کشور نیاز به نیروی پخته از درون دارد که بدون حساسیت‌های بی مورد بتواند امورات این وزارتخانه در امور مختلف ارتقا بخشد.

وی در پایان افزود: ارتقا کمی و کیفی چنین وزارتخانه توسط فردی چنین سیاسی هرگز موثر نخواهد شد چه بسا ممکن است وجود شما سابقه خسارت‌های زیادی شود لذا به منظور صیانت از جایگاه میراث فرهنگی و  گردشگری کشور، با حضور شما در این وزارتخانه اعلام مخالفت می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز