خبرگزاری کار ایران

حسینی در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور:

سردار وحیدی چند وجهی و مناسب این جایگاه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۹۶۱

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق وزیر پیشنهادی کشور، و با نخ تسبیح دانستن وزارت کشور، وحیدی را فردی چند وجهی و مناسب جایگاه این ریاست این وزارتخانه دانست.

به گزراش خبرنگار ایلنا، سید البرز حسینی نماینده مجلس یازدهم در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور اظهار داشت: لازم است به این نکته توجه کنیم که در مجلس انقلابی گرچه شاید فردی پشت تریبون قرار بگیرد و برخی از مسائل کشور را مطرح کند، اما باید تحمل ما زیاد باشد؛ جناب آقای دکتر صباغیان مسائل را عنوان کردند اما شاید بخشی از آن متوجه آقای وحیدی نباشد، اما  به هر حال معرفی ایشان نیازی به پشت تریبون آمدن نداشت.

وی افزود: جناب آقای دکتر وحیدی یکی از افراد باسابقه کشور است که در سطوح مدیریت‌های متفاوت در کشور عرصه گذرانده است و  نیاز به معرفی ایشان به جامعه ایران نیست اما بر حسب وظیفه سعی می‌کنم بخشی از مسائلی که مربوط به برنامه ایشان است را بگویم که مردم شریف ایران اسلامی بدانند.

عضو کمیسون عمران خطاب به مردم گفت: در طول روزهایی که کابینه معرفی شده است، تمام رسانه‌های معاند و یک کشوری که از نظر ما وجود خارجی ندارد مثل اسرائیل، یکی از افرادی که در کابینه روی آن نقد داشتند و از آن عصبانی بودند جناب آقای دکتر وحیدی بود؛ هر جا دیدید دشمنان اسلام نسبت به موضوعی در کشور ما عصبانی هستند بدانید که انتخاب یا حرکت شما درست بوده است. ایشان کارنامه درخشانی دارند نمی‌خواهم درباره مسائل مربوط به زندگی شخصی یا اجتماعی این عزیز صحبت کنم. ایشان برای مردم ایران آشنا هستند.

وی با اشاره به سوابق کاری وزیر پیشنهادی کشور گفت: کسی که در بدو ورودش به حوزه سپاه جزو بنیانگذاران سپاه قدس است؛ کسی که در دانشکده دفاع عالی در حوزه های مختلف این حوزه تحصیل کرده و به جوانب مختلف موضوعات کشور آشنا بوده و نیازی به معرفی او نیست؛ رئیس دانشگاه عالی دفاعی، رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی، عضو هیئت امنای آستان قدس، عضو شورای راهبردی روابط خارجی، رئیس کمیسیون دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو کمیسیون‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام عضو هیئت عالی نظارت بر حسن نظارت بر سیاست‌های کلی نظام و چهار سال وزیر دفاع از دیگر سوابق وزیر پیشنهادی کشور است.

حسینی با بیان اینکه برخی از پزشکان تابلویی دارند و همه آنها را می‌شناسند و برخی مثل داروسازان شناخته شده نیستند، تاکید کرد: سردار وحیدی همان پزشکی هستند که در خفا و خاموشی برای توسعه و امنیت کشور قدم برداشته‌اند، وقتی اسرائیل ناراحت می‌شود این مفهوم را دارد. شما برنامه سردار وحیدی را ببینید، در حوزه وزارت کشور به عنوان یک وزارتخانه‌ای که وزارتخانه مادر است هماهنگ‌کننده بقیه تمام امورات اجرایی کشور است باید فردی ذو‌الوجهه بالای سر چنین وزارتخانه‌ای قرار بگیرد که در حوزه‌های مختلف تبحر خاصی داشته باشد و این مشخصه در شخصیت ایشان بارز است.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی کشور گفت: جناب آقای دکتر وحیدی بخشی از وظایفی که به حوزه ماموریت شما مربوط می‌شود در حوزه وزارت کشور وزارت که مانند نخ تسبیح است و همه حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را جمع‌بندی و راهبری می‌کند؛ اما دچار یک سری مشکلات نیز هست. ما در حوزه مدیریت بحران و تقویت بازارچه‌های مرزی و ارتقا دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه نیاز داریم که یک قدمی برداریم. 

عضو کمیسیون عمران ادامه داد: در حوزه مدیریت شهری با پیچیدگی زندگی شهری از سکونت و حمل و نقل گرفته تا همه مواردی که در این حوزه‌ها وجود دارد که ماموریت این وزارتخانه را سنگین کرده است. قریب به هزار و ۳۴۵ شهرداری و بیش از ۳۵ هزار دهیاری وجود دارد که نیاز است بالای سر این حوزه فردی جامع الشرایط که می‌توانند هماهنگی بین حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی هماهنگی ایجاد و راهبری کند حضور داشته باشد و تمام حوزه‌های توسعه کشور را در سطح بخش، شهرستان، استان و کشور انجام دهد. 

وی با بیان اینکه یکی از ستون‌هایی کابینه پیشنهادی وحیدی است، گفت: جناب آقای دکتر وحیدی به تعبیری شهید زنده است. قدر بخشی از این افراد را نمی‌دانیم کاش خودشان در این جلسه حضور نداشتند نزدیک به ۳۵ مورد مطلب آماده کرده بودم بابت اینکه برنامه ایشان چقدر منطبق بر مصادیق مربوط اسناد در بالادستی احکام و بودجه ۱۴۰۰ و حوزه توسعه کشور است که فرصت خواندن آن‌ها فراهم نیست. وزیر پیشنهادی به واسط توانمندی‌های علمی پژوهشی و به خاطر وجهه مثبتی که در حوزه سیاست‌مداران کشور دارد و همچنین دانش آموخته دانشکده دفاع ملی است در حوزه توسعه استان‌ها، توسعه سواحل مکران و ظرفیت اقتصادی همسایگان و طرح جامعه کویر متبحر است. 

نماینده مجلس یازدهم در پایان در تذکری به وزیر کشور بیان کرد: جناب آقای دکتر وحیدی عزیز این روزها در استان‌ها لیست‌هایی بابت مسئولین حوزه شما پخش می‌شود؛ خواهش دارم با نگاه متعالی شما و با سوابق علمی و اجرایی بابت ساماندهی این افراد از حیث استانداران و فرمانداران توجه ویژه‌ای شود که افراد صاحب صلاحیت و با انگیزه برای توسعه کشور این جایگاه‌ها را در دست بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز