خبرگزاری کار ایران

در جریان اخطار قانون اساسی مطرح شد؛

نوروزی: وزرای پیشنهادی به سوالات نمایندگان پاسخ دهند/ قالیباف: گزینه‌های پیشنهادی به این نکته توجه کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۹۵۶

نماینده مردم علی آباد در مجلس بر ارائه برنامه های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت و توضیحات لازم درباره سوالات نمایندگان از سوی وزرای پیشنهادی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، رحمت الله نوروزی در نشست علنی نوبت سوم امروز (سه شنبه ۲ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۸۸ قانون اساسی گفت: وزرای پیشنهادی باید به سوالات نمایندگان و ارائه برنامه بپردازند. در حالی که شاهد بودیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای پاسخ به سوالات نمایندگان به طرح کلی مسائل پرداخت.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: ما منتخبان مردم هستیم و باید از برنامه های بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت وزرای پیشنهادی آگاه شویم. همچنین افراد پیشنهادی باید درباره مسائل مورد نظر مخالفان نیز توضیحات لازم را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دشمنان در تلاش برای شبیه خون فرهنگی به کشور هستند که باید برنامه های وزیر پیشنهادی ارشاد در این باره مشخص شود، اضافه کرد: دکتر زلفی گل وزیر پیشنهادی علوم نیز باید درباره مسائلی مانند کارمندان، همسان سازی حقوق بازنشستگان و... توضیحات لازم را ارائه می داد.

نوروزی خطاب به رئیس مجلس ادامه داد: هر چند نظر و نگاه شما بر توضیح شبهات و پاسخ به سوال نمایندگان است، اما این امر رعایت نمی شود.

 محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: اصل ۸۴ درباره وزرا است، در حالی که افراد حاضر وزرای پیشنهادی هستند.   

وی صحبت نماینده تذکر دهنده مبنی بر اینکه وزرای پیشنهادی باید در مهلت ۳۰ دقیقه ای خود به سوالات نمایندگان که به رئیس مجلس و هیات رئیسه ارجاع شده، پاسخ دهند را حرفی درست دانست و ادامه داد: پیش از آغاز صحبت های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد نیز تذکر دادم که به سوالات نمایندگان پاسخ دهند، امیدوارم وزرای پیشنهادی به این نکته توجه کنند.

براساس اصل ۸۸ قانون اساسی، در هر مورد که حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور و یا هر یک از نمایندگان از وزیر مسئول، درباره یکی از وظایف آنان سوال کنند، رئیس جمهور یا وزیر موظف است در مجلس حاضر شود و به سوال جواب دهد و این جواب نباید در مورد رئیس جمهور بیش از یک ماه و در مورد وزیر بیش از ده روز به تاخیر افتاد مگر با عذر موجه به تشخیص مجلس شورای اسلامی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز