خبرگزاری کار ایران

شریعتی کوهبنانی در موافقت با وزیر پیشنهادی:

وزیر پیشنهادی ارشاد با عملکرد خود می‌تواند نظر مراجع را جلب کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۹۰۲

نماینده مجلس یازدهم در موافقت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سوابق وی تاکید کرد که آقای اسماعیلی به دلیل تحصیل در رشته‌های مرتبط با حوزه و نیز به دلیل اشراف کامل روی مبانی شرعی و دینی حتماً می‌تواند نظر مراجع معظم تقلید را به عملکردش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلب کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عفت شریعتی کوهبنانی نماینده مجلس یازدهم در موافقت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز سه شنبه دوم شهریورماه اشاره ضمن تسلیت ایام محرم و گرامیداشت سالگرد شهادت رجایی بزرگ و شهید باهنر، اظهار داشت: ما کشوری با عظمت هستیم و انقلاب ما در جهان بشریت بی‌نظیر و انقلابی است؛ به فرمایش امام راحل انقلاب ما انقلاب فرهنگی است. در برنامه گام دوم انقلاب اسلامی ایران به فرمایش مقام عظمای ولایت و رفتن به مسیر و تمدن نوین اسلامی برنامه‌های گرانسنگ فرهنگی را می‌طلبد چرا که انقلاب ما انقلاب فرهنگی است. 

وی افزود: باید فرهنگ اسلام راستین و فرهنگ با عظمت قرآن در جهان اسلام سایه‌گستر شود. امروز از نهاد انقلاب اسلامی ایران جامعه بشری به ویژه جهان اسلام بهره‌مندی خاص خودشان را می‌گیرند، بنابراین در برهه زمانی قبل از ظهور، در این زمان عظمت ایران به برکت شهیدان انقلاب اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشی تعیین‌کننده‌ای در تمدن نوین جهان اسلام خواهد داشت. مگر نه این است که با فرهنگ راستین اسلام می‌توان همه موانع را پشت سر گذاشت. 

نماینده مجلس یازدهم گفت: امروز ما بر این باور و اعتقادیم که شهیدان گرانقدر عزیزمان و امام راحل و همچنین فرمایشات گهربار مقام عظمای ولایت سرمایه گرانقدر انقلاب اسلامی ایران است، پس باید به سمت و سوی تکامل فرهنگی در این انقلاب الهی پیش برویم، آن هم با سرمایه‌گذارانی که شهیدان گرانسنگ ما بودند؛ از جمله حاج قاسم سلیمانی که به عنایات خدا از دل کرمان برآمده و سرحلقه والای شهیدان است. 

وی با بیان اینکه ما امروز افتخار می‌کنیم که در این کشور و در مجلس انقلابی شورای اسلامی خدمت‌گذار مردمی از شمال تا جنوب، شرق تا غرب و شهر و روستا هستیم، گفت: امروز می‌خواهیم برنامه‌ریزی کنیم برای اینکه فرهنگ اصیل اسلامی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران اسلامی تقویت شود. در این فرصت کوتاه نمی‌توان حق مطلب را در رابطه با شخصیت منش سوابق و نگرش‌های مدیریتی آقای دکتر اسماعیلی وزیر محترم پیشنهادی ارشاد ادا کرد. 

شریعتی با اشاره به آیات قرآن و با اشاره به شخصیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد، به برنامه‌هایی او پرداخت و گفت: تعیین تکلیف وضعیت مدیریت فرهنگی کشور از مشکلات فرهنگی کشور است آنهم در حوزه فرهنگ و هنر؛ پیشنهاد تشکیل معاونت فرهنگی نهاد ریاست جمهوری برای فرماندهی دستگاه‌های فرهنگی کشور و ارتقاء شورای عالی انقلاب فرهنگی در مقام تصمیم‌سازی و تصمیم گیری از جمله برنامه‌های ایشان است؛ علاوه برآن آقای اسماعیلی چهره محبوبی در میان اساتید دانشگاهی به ویژه جامعه دانشگاه کرمان که بزرگ‌ترین دانشگاه کشور است محسوب می‌شود، همچنین چهره خوشنام رسانه‌های مکتوب و تصویری کشور هستند و در چند روز معرفی به مجلس بیش از ۳۰ رسانه جلسه بسیار صمیمی با ایشان داشتند. 

وی افزود: مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمی کشور نیز همواره اقدامات وزارت ارشاد را زیر نظر دارد و در صورت لزوم برکات و ارشادات مشفقانه خود را اعلام می‌کنند که این موارد در سال‌های اخیر فزونی یافته است؛ آقای دکتر اسماعیلی به دلیل تحصیل در رشته‌های مرتبط با حوزه و نیز به دلیل اشراف کامل روی مبانی شرعی و دینی حتماً می‌تواند نظر مراجع معظم تقلید را به عملکردش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلب کند.

نماینده مردم کوهبنان و زرند ادامه داد: دکتر اسماعیلی ارتباط گسترده، منظم و مداومی با علما نمایندگی مقام معظم رهبری و نیز حوزه علمیه و طلاب جوان دارد که می‌تواند برنامه‌ها را کلا به دست ایشان بسپارد. نکته بعدی اقتصاد در فرهنگ است که ایشان در این زمینه اظهارنظر بسیار قابل‌توجهی دارند. یکی از برنامه‌های ایشان خودکفایی در ابزار آلات و لوازم فرهنگی هنری است که باید برای تقویت برنامه‌های فرهنگی این موارد نیز مورد تقویت بیشتر قرار بگیرد.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد گفت: سه نکته مهم را باید توجه کنید، اول اینکه باید مسائل و امور فرهنگی از اقتدار لازم در کشور بهره‌مند باشند؛ دوم اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید فضای معنوی و معرفتی جامعه را برای پیشبرد همه ابعاد کلان فرهنگی تقویت کند. سوم اینکه مسئولان فرهنگی باید با قاطبه مردم در ارتباط باشند و همان خُلق نبوی را زمینه کار خودشان قرار دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: وقتی کسی که در تهمتی که به او زده شده در دادگاه تبرئه می‌شود، دلیلی برای ظهور و دو مرتبه‌سازی آن وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز