خبرگزاری کار ایران

تذکر شفاهی در صحن مجلس؛

غضنفرآبادی: استقبال نمایندگان از وزرای پیشنهادی در حال باب شدن است/ نیکزاد: نمایندگان شأن مجلس را حفظ کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۵۹۴

نماینده مردم بم با اشاره به استقبال نمایندگان از وزرای پیشنهادی بعد از ارائه نطق خود، آن را بر خلاف شأن مجلس دانست که مورد تاکید نایب رئیس مجلس نیز قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مجلس یازدهم در تذکر شفاهی قانون اساسی در صحن علنی امروز سه‌شنبه دوم شهریورماه مجلس با بیان اینکه از قانونگذار خلاف قانون عمل کردن انتظار نیست، اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۶ آئین نامه داخلی مجلس هیئت رئیسه سوگند یاد کرد حداکثر توان خود را برای اجرای آیین‌نامه به کار ببرد؛ برخی تصور می‌کنند که فقط هیئت رئیسه باید آیین‌نامه را رعایت کند در حالی که بر اساس ماده ۷۶ آیین‌نامه نمایندگان هم متعهد به اجرای آن هستند. 

وی افزود: همچنین در ماده ۱۹۵ آیین‌نامه باید تذکر نمایندگان مشخص باشد که در کجا انجام می‌شود؛ در ماده ۱۹۴ نیز اخطار قانون اساسی نمایندگان مشخص و آن زمانی است که طرح یا لایحه یا موادی از طرح و لایحه بر خلاف یا منحرف از قانون اساسی باشد. اما تذکر من این است که متاسفانه برخی از همکاران عزیز در قالب تذکر و اخطار، گاهی اوقات موافقت و مخالفت خودشان را با طرح لایحه موادی از آن اعلام می‌کنند که بر خلاف قانون است و اینکه قانون‌گذار بر خلاف قانون عمل کند، درست نیست. 

غضنفرآبادی با بیان اینکه اگر نگویم باب شده اما در حال باب شدن است که با وجود اینکه همه وزرای پیشنهادی برای ما محترم هستند اما یک عده از نمایندگان عزیز به سمت جایگاه به استقبال وزیر پیشنهادی می‌روند و این خلاف است، گفت: همه عزیزان بزرگوار هستند اما این رفتار برای ما تداعی‌گر این است که حمایت‌های منطقه‌ای و محلی بر انتخاب منطقی و دقت کلی نمایندگان ارجح است در حالی که اکثر نمایندگان مجلس بحث و انتخاب‌شان بر اساس مصالح کل نظام است. 

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس با وارد دانستن تذکر پایانی نماینده بم گفت: این تذکر درست است و از نمایندگان استدعا دارم که‌ شأن مجلس را حفظ کنند. موافق و مخالف صحبت وزرا نیز و برنامه‌هایشان را ارائه می‌دهند و مجلس نیز با حفظ استقلال آن‌ها را انتخاب خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز