خبرگزاری کار ایران

فرهنگی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت:

فاطمی‌امین در آستان قدس اقدامات تحول‌گرایانه خوبی انجام داده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۵۶۸

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در حمایت از وزیر پیشنهادی صمت گفت: آقای فاطمی امین با تاسیس یک شرکت دانش‌بنیان در آستان قدس در آن ساختار سنتی موفق بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲ شهریور) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت سیدرضا فاطمی امین گزینه پیشنهادی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مخالفان محترم نکاتی که عمدتاً فرمودند درباره نگرانی‌ها نسبت به برخی از پیشنهادها بود و طبیعی است که برخی بزرگانی که قبلاً در منصب وزارت نبودند هر کسی حتی موافق هم ممکن است پیشنهادها و نظرات تاکیدی و اصلاحی داشته باشد.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: اما جناب آقای دکتر فاطمی عزیز، همانطور که برادرمان به خوبی اشاره کردند علاوه بر داشتن قدرت و توان، علاوه بر روحیه تحول‌گرایی، علاوه بر داشتن مهارت‌های ادراکی که جایگاه مهم وزارت در هر کشور و نظامی است عملکرد اجرایی قابل توجه داشتند ایشان در دولت مدتی در ریاست‌جمهوری همکاری داشتند که همکار عزیز نسبت به موفقیت‌های ایشان اشاره کرد.

وی ادامه داد: با اینکه در ریاست جمهوری بودند خودشان ابزارهای مستقیم نداشتند اما موفق شدند در یک  موضوعی که هیچ سابقه‌ای در کشور نداشته است  مثلاً خودروهای دوگانه سوز را از نزدیک صفر به حدود یک میلیون برساند. یا در حوزه خودروهای فرسوده عملکرد قابل قبول آنجا نه با  نظارت مستقیم بلکه به صورت غیرمستقیم انجام دادند.

فرهنگی تاکید کرد: در وزارت صنعت هم مدیریت بخش‌های مختلف را داشته است که من از جزئیات آن می‌گذرم و فقط می‌خواهم اشاره کنم ایشان در هرجایی که بوده موفقیت داشته، در آستان قدس هم اقدامات تحول‌گرایانه بسیار خوبی ایشان انجام داده است، به عنوان مثال یک شرکت دانش‌بنیان موفقی را با وجود ساختار سنتی که در آنجا وجود داشته است راه‌اندازی کرده است و در طول دو سال سرمایه آنجا را به بیش از ۱۰ برابر  یعنی ۳۳ میلیارد تومان رسانده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: ایشان یک نموداری از برنامه‌های خودشان را در کمیسیون ارائه کردند که هر کدام از این‌ها زمانبندی، عدد دارد و حجم دارد و مشخص کرده است به چه میزان در چه مدتی در خودروسازی چه کاری می‌خواهد انجام دهد و در پایان ۱۴۰۰ می‌خواهد چه کاری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز