خبرگزاری کار ایران

کوچکی‌نژاد در صحن علنی:

کمیسیون برنامه و بودجه تخصصی است و باید نسبت به اکثر وزرا گزارش ارائه می‌کرد/ جلوگیری از حضور دلالان به همراه وزرا اتفاق خوبی بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۴۳۴

نماینده رشت در مجلس خطاب به رئیس مجلس، گفت: یک کار قشنگ کردید و آن اینکه قبلا اگر یک وزیر می‌آمد ۱۰-۱۵ تا دلال همراه او می‌آمدند تا حدی که گاهی در کمیسیون‌ها، نمایندگان جای نشستن نداشتند؛ الحمدلله این مساله هم با تدبیر خوب شما حل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه عصر امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی خطاب به هیات رئیسه مجلس، گفت: آقای رئیس از شما و هیات رئیسه تشکر می‌کنم به خاطر نظمی که در کمیسیون‌ها برقرار کردید و این اولین بار بود که به این شکل همه وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها حاضر شدند و نظرات و برنامه‌های خود را بیان کردند.

وی ادامه داد: یک کار قشنگ دیگر هم کردید و آن اینکه قبلا اگر یک وزیر می‌آمد ۱۰-۱۵ تا دلال همراه او می‌آمدند تا حدی که گاهی در کمیسیون‌ها، نمایندگان جای نشستن نداشتند؛ الحمدلله این مساله هم با تدبیر خوب شما حل شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در ادامه تذکر خود خاطرنشان کرد: در ماده ۲۰۲ آمده است که کمیسیون‌های مرتبط درخصوص تطبیق با اسناد بالادستی گزارش بدهند. کمیسیون برنامه و بودجه یک کمیسیون تخصصی است و تنها کمیسیونی است که روی برنامه توسعه و بودجه که اسناد مهمی هستند، تسلط دارد.

وی افزود: متاسفانه ما می‌بینیم که کمیسیون‌هایی اینجا گزارش می‌دهند که شاید برخی حتی ارتباط ندارند در حالیکه به اعتقاد من کمیسیون برنامه و بودجه باید نسبت به بسیاری از وزرا نظر می‌داد.

محمدباقر قالیباف در ادامه و نسبت به این تذکر بیان کرد: دوستان کمیسیون برنامه و بودجه اینجا هم آمدند و صحبت کردند و واقعیت این است که کمیسیون برنامه و بودجه یک کمیسیون مادر است و به همه حوزه‌ها مرتبط می‌شود و اگر می‌خواستیم این کار را انجام دهیم و این کمیسیون نسبت به همه وزارتخانه‌ها گزارش بدهد با توجه به اینکه به هر کمیسیون ۵ دقیقه وقت داده می‌شد، در همه بررسی‌ها سه کمیسیون می‌شد و این وقت زیادی می‌طلبید.

وی افزود: لذا در هیات رئیسه به این نتیجه رسیدیم با توجه به اینکه کمیسیون برنامه و بودجه در طول سال با همه نمایندگان و وزارتخانه‌ها در ارتباط است از ارائه گزارش کمیسیون صرف نظر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز