خبرگزاری کار ایران

آزادی‌خواه در تذکر شفاهی:

جایگاه فراکسیون‌ها را در مجلس پایین نیاوریم/ کنکور دادم و ذره‌ای از رانت استفاده نکردم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۳۶۲

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در بررسی صلاحیت برنامه وزرا داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احدآزادی خواه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری  گفت: گاهی اوقات جلسات رسمی مجلس از ۶ صبح تا ۱۹ می‌کشد و جلسات غیررسمی تا پاسی از شب طول می‌کشد.

وی ادامه داد: درست نیست برخی از حرف‌ها بزنیم این که رأی گرفتن برای وزیر از قبل پیش بینی شده است جفا به نمایندگان است نمایندگان با رأی ملت به مجلس آمده‌اند و بی حرمتی به آنان بی‌حرمتی به رأی مردم است.

وی ادامه داد: آقای ویس کرمی در سخنان خود به نوعی جایگاه فراکسیون‌ها را در مجلس تنزل دادند، در صورتی که وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم بیشتر در جلسات این فراکسیون‌ها حضور یافته اند و فراکسیون ها جلسات خود را خارج از ساعات اداری برگزار کرده تا خدمتی به کشور انجام دهند، بنابراین نباید فراکسیون ها را اینگونه مورد خطاب قرار داد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به صحبت‌های ویس کرمی گفت: دو دوره است که نماینده مجلس هستم و آیین‌نامه داخلی مجلس به من اجازه حضور و عضویت در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست را داده است. من تحصیلات حوزوی دارم و با تمام وجود به طلبه بودن خود افتخار می کنم، البته تحصیلات دانشگاهی نیز دارم و در مقطع دکتری تحصیل کرده ام. همچنین آزمون و کنکور داده ام و ذره ای از رانت استفاده نکرده ام.

آزادیخواه ادامه داد: آقای ویس کرمی پزشک است و مسلماً باید در کمیسیون بهداشت حضور می‌یافت، اما با اجازه ای که آیین نامه داخلی مجلس به نمایندگان داده، وی در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری حضور یافته است، بنابراین مواردی که خلاف آیین نامه نیست را نباید به نحوی القا کرد که خلاف قانون جلوه داده شود و به همکاری بی حرمتی نشود.

وی تاکید کرد: براساس قانون، اگر نماینده‌ای با دریافت رأی اعتماد عضو کابینه دولت شود، دیگر نیازی به ارائه استعفا ندارد بنابراین نمایندگان با توجه و دقت بیشتر به حقوق نمایندگی، به نمایندگی از ملت عزیز ایران اسلامی حرمت بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز