خبرگزاری کار ایران

سرلشکرباقری:

جامعه پزشکی در کرونا فرهنگ ایثار را جان و معنا بخشیدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۱۷۳

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با تبریک روز پزشک نوشت: جامعه پزشکی کشوردر درمان بیماران کرونایی با تاسی به شخصیت و منش پیام آور و پرستار بزرگ کربلا حضرت زینب کبری، بار دیگر با جانفشانی فرهنگ ایثار را در عرصه حیات اجتماعی جان و معنا بخشیده‌اند.

به گزارش ایلنا، در متن پیام سردار سرلشکر محمد باقری آمده است: یکم شهریور ماه زاد روز حکیم و طبیب نامدار ایرانی، ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک و پنجم شهریورماه زادروز دانشمند شهیر ایرانی زکریای رازی روز داروساز نامیده شده است.

در ادامه این پیام آمده است: این ایام و مناسبت‌های مهم را به جامعه خدوم و فرهیخته پزشکی ایران اسلامی بویژه به پزشکان و داروسازان ارجمند و ساعی عرصه سلامت نیروهای مسلح تبریک می گویم. در تاریخ الهام بخش تمدن اسلامی و در پیشینه ملی این بوم کهن و پرافتخار همواره نقش طبیبان در نوآوری و پیشرفت دانش، ممتاز و برجسته بوده و علاوه بر آن اطباء با آمیختگی طب، حکمت واخلاق ستارگان پرفروغ خدمتگذاری بی منت و مشفقانه در رفع آلام ابناء بشر بوده اند.

سرلشکر باقری در این پیام آورده استک نام و یاد جامعه پزشکی در کشور اسلامی ما همواره توام با عزت، تکریم و احترام بوده، زیرا که این یادآوری، پیشینه پرافتخاری از استمرار خدمتگذاری صادقانه در امتداد زمان و بویژه در سال‌های حماسه دفاع مقدس را روایت می کند. روزهایی که پزشکان و پرستاران در قالب تیم‌های اضطراری برای ارائه خدمات امدادی درمانی به رزمندگان عزیز، سر از پای نشناخته و جان بر کف در اورژانس‌های خط مقدم و بیمارستان های صحرایی حضور یافته و رسالت پزشکی خویش را تفسیر می نمودند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در این پیام یادآور شده است: در این روزها که جامعه ما متأثر از فرهنگ و پیام عاشورای حسینی است، جامعه پزشکی کشور، در عرصه پیچیده و طولانی درمان بیماران کرونایی با تاسی به شخصیت و منش پیام آور و پرستار بزرگ کربلا حضرت زینب کبری، بار دیگر با جانفشانی و تلاش‌های شبانه روزی خویش فرهنگ ایثار و جهاد فی سبیل الله را در عرصه حیات اجتماعی جان و معنا بخشیده‌اند.

در ادامه این پیام آمده است: در این روزها، همگان نظاره کردند که سپیدپوشان جامعه پزشکی، جان بر کف نهاده و به دل خطر می شتابند تا حیات را به همنوعان خویش هدیه نمایند. اهتمام وعملکرد جهادی که یک ملت بزرگ و تاریخ ساز را به تقدیس و ستایش این مجاهدت‌های عظیم وا می دارد.

سرلشکرباقری در این پیام یادآور شده است: از روزهای نخست شیوع بیماری کرونا، بویژه پس از ابلاغ فرمان تاریخی فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ مبنی بر تشکیل قرار گاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع)، بیمارستانها و مراکز درمانی نیروهای مسلح، با همت و روحیه جهادی پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان بلادرنگ و بی وقفه به ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی پرداخته و تاکنون پذیرای بیش از ۸۰ هزار بیمار بستری و بیش از یک میلیون بیمار سرپایی بوده اند.

در ادامه این پیام آمده است: فرصت را مغتنم شمرده، از تلاش های مخلصانه و شبانه روزی جامعه پزشکی نیروهای مسلح و نقش بی بدیل و ارزشمند خانواده های ارجمند آنان در همدلی و بردباری برای پیمودن مسیر جهاد فی سبیل الله صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم و به روح بلند و ملکوتی عزیزانی که با بذل سلامتی و جان خویش و با پوشیدن خلعت زیبای شهادت تا ابد در آسمان نظام سلامت کشور نورافشانی می کنند درود می فرستم.

وی در پایان آورده است: پزشکان نظامی شهید دکتر موسی فتح آبادی شهید دکتر سید یوسف موسوی خسروی - شهید دکتر حامد پارسا - شهیده دکتر مرضیه روشندل - شهید دکتر میکائیل پور محبت - شهید دکتر حمید عقیلی - شهید دکتر مهرداد نوروزی - شهید دکتر حسین رضا عزیزی زاویه شهید دکتر محمود قاسم پور آبادی- شهید دکتر محمد علیزاده و شهیده دکتر طلایی بیک زاده همواره در متن جریان خدمتگذاری عرصه سلامت کشور و نیروهای مسلح، زنده و جاودان هستند. علو درجات این ستارگان پرفروغ آسمان سلامت و بردباری و پاداش الهی را برای خانواده های عزیز آنان، از درگاه حضرت احدیت مسئلت دارم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز