خبرگزاری کار ایران

در جریان تذکر شفاهی مطرح شد؛

نقدعلی: کمیسیون نباید نظر مثبت و منفی بدهد/ قالیباف: اعلام گزارش کمیسیون به معنای تصمیم‌گیری به‌جای نمایندگان نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۰۲۷

نماینده خمینی شهر، گفت: کمیسیون‌های مربوطه انطباق برنامه گزینه پیشنهادی را با سیاست‌های کلی بررسی و اعلام کنند؛ اینکه در گزارش‌ها قبولی یا ردی اعلام شده و در تبلت‌ها بارگزاری شده است با توجه به اصل ۸۵ قانون اساسی فی‌الواقع یک نوع تفویض است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در جلسه علنی امروز مجلس طی تذکر شفاهی، گفت: بنده با وجود اینکه به عنوان موافق وزیر بهداشت ثبت‌نام کردم اما اخطار اصل ۱۱۰ را دارم و درخصوص بند دوازهم سیاست‌های کلی. درست است که آقای عین‌اللهی گفتند که از سال ۸۴ برنامه حمایتی از طب سنتی را کلید زدند اما نکته‌ای که در این خصوص وارد است کمیت بخشیدن است.

قالیباف در واکنش به این سخنان وی بیان کرد: شما اگر اخطار و تذکر آئین‌نامه‌ای به هیات رئیسه دارید، بفرمایید. نمی‌توانید در قالب تذکر به موافقت یا مخالفت بپردازید.

پس از این تذکر قالیباف، نقدعلی به ادامه سخنان خود پرداخت و اظهار داشت: براساس آنچه در ماده ۲۰۲ آئین‌نامه آمده و دیروز هم تذکر داده شد، کمیسیون‌های مربوطه انطباق برنامه گزینه پیشنهادی را با سیاست‌های کلی بررسی و اعلام کنند؛ اینکه در گزارش‌ها قبولی یا ردی اعلام شده و در تبلت‌ها بارگزاری شده است با توجه به اصل ۸۵ قانون اساسی فی‌الواقع یک نوع تفویض است.

وی خاطرنشان کرد: اعلان نظر مثبت یا منفی کمیسیون ذهنیت ایجاد می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از سخنان نقدعلی، گفت: همینطور که اشاره کردید کمیسیون انطباق برنامه‌ها با سیاست‌های بالادستی و سوابق فرد را مورد بحث قرار می‌دهند و به اطلاع می‌رسانند.

وی ادامه داد: آن نکته که گفتید، اگرچه در تبلیت‌ها بارگزاری شده است اما در اینجا مطرح نمی‌شود، همچنین اعلام گزارش به این معنا نیست که به جای نمایندگان تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز