خبرگزاری کار ایران

عنابستانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات:

زارع‌پور موضع خود را نسبت به طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی اعلام کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۳۰۲

نماینده سبزوار در مجلس، گفت: به نظرم آقای زارع‌پور باید مشخص کنند که تا چه زمانی شبکه ملی اطلاعات را که مطالبه رهبری است انجام خواهند داد. ایشان گفتند که در افق ۱۴۰۴ انجام خواهند داد یعنی باید تا ۱۴۰۴ منتظر باشیم؟ ایشان باید اهداف را مشخص کرده و سالانه هدفگذاری کنند که ما بتوانیم براساس آن زمان بندی مطالبه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در جلسه نوبت دوم صحن علنی امروز مجلس و در زمان بررسی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات طی سخنانی به عنوان مخالف اول گفت: آقای دکتر زارع پور یک جوان انقلابی است و انصافا باید از آقای رئیسی تشکر کرد که این جوانان عزیز را به مجلس برای وزارت معرفی کردند. برنامه خوبی هم از سوی ایشان ارائه شد اما اشکال اساسی که به برنامه ایشان وارد است این است که ایشان تنها به بیان چالش‌های این حوزه و پیشنهاد راهبردهایی برای آن اکتفا کرده و برنامه عملیاتی ارائه نکردند.

وی ادامه داد: به نظرم ایشان باید مشخص کنند که تا چه زمانی شبکه ملی اطلاعات را که مطالبه رهبری است، انجام خواهند داد. ایشان گفتند که در افق ۱۴۰۴ انجام خواهند داد یعنی باید تا ۱۴۰۴ منتظر باشیم؟ ایشان باید اهداف را مشخص کرده و سالانه هدفگذاری کنند که ما بتوانیم براساس آن زمان بندی مطالبه کنیم.

نماینده سبزوار در ادامه بیان کرد: ایشان در برنامه خودشان در خصوص طرح بسیار مهم موسوم به صیانت[از فضای مجازی] اظهارنظر نکردند، متاسفانه ما در کشور در عرصه فناوری اطلاعات ابتکار عمل را در دست نداریم؛ هیچ سیستم عامل بومی و هیچ پلتفرم بومی نداریم و سخت افزار قابل اعتنایی هم تولید نمی‌کنیم. در این حوزه هم از تولیدکنندگان هم حمایت مناسب صورت نمی‌گیرد. آقای زارع‌پور باید مشخص کنند که می‌خواهند از کاربران، کارآفرینان و فعالان در فضای مجازی محافظت کنند.

وی افزود: نکته‌ای که مدنظر است این است که شاهد ورود تجهیزات جدید برای دسترسی به اینترنت بین‌المللی هستیم ایشان بگویند در این حوزه چه برنامه‌ای دارند.

عنابستانی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: من برنامه‌های ایشان را در حوزه سازمان فضایی هم نگاه کردم و احساس می‌کنم که اینجا هم باید دقت بیشتری داشته باشیم. در سال‌های اخیر در خصوص دستاوردهای این مجموعه نیز شاهد اتفاقات غیر مطلوبی بودیم، باید به این سازمان توجه بیشتری کنیم. همچنین ایشان شرکت مخابرات واگذار شده به بخش غیردولتی را باید تعیین تکلیف کنند، صرف اینکه واگذار شده نافی مسئولیت وزارت نسبت به مردم نمی شود.

وی گفت: متاسفانه تلفن ثابت و تلفن ثابت روستاها کاملا رها شده است همچنین اینترنت روستاها وضعیت مناسبی ندارد و ناتمام مانده وزیر پیشنهادی محترم باید مشخص کنند در چه زمانی در این حوزه اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز